• یکی از برندهایی که در سال های اخیر به محبوبیت زیادی دست پیدا کرده است، لاستیک واریور است که با بهره گیری از مواد با کیفیت، فناوری پیشرفته و دانش فنی یکی از تایرساز های برتر دنیا برند میشلن، طراحی و تولید شده است.
  • رانندگی در هوای بارانی و جاده های لغزنده، خطرناک است و می تواند یکی از سخت ترین موقعیت هایی باشد که راننده با آن مواجه می شود که خوشبختانه با آمادگی و حواس جمعی و اطمینان از سالم بودن تجهیزات خودرو در لحظه می توان از این امر جلوگیری کرد.
  • شاخص بار تایر یک عدد اختصاص داده شده است که مربوط به حداکثر وزنی است که یک تایر می تواند به طور ایمن تحمل کند.

فشار لاستیک در هوای سرد


فشار مناسب تایر برای حفظ کشش و کاهش خطر تصادف حیاتی است. کم باد بودن لاستیک علاوه بر آسیب به تایر و کاهش طول عمر مفید آن می تواند سلامتی و ایمنی سرنشینان را نیز تهدید کند.

خودرو خود را برای پاییز آماده کنید


هوای سرد و تغییر در الگوهای آب و هوا می تواند بر عملکرد خودروی شما تأثیر بگذارد. همانطور که ماه شهریور کم کم به پایان می رسد هوا هم رفته رفته سرد می شود و این یعنی زمان آن رسیده که ماشین خود را برای فصل های پاییز و زمستان آینده آماده کنید.

تأثیرات آب و هوا بر روی فشار لاستیک خودرو


با تغییر فصول و نوسان دما، ممکن است فشار تایرها تغییر کند و این تغییرات منجر به تورم بیش از حد یا کم باد شدن لاستیک‌های شما بشود.اگر می خواهید لاستیک‌های شما، هندلینگ لازم ، کشش و دوام مناسب را داشته باشند، باید فشار هوای کافی تایرها را مرتب بررسی و حفظ کنید.

چرا نباید با لاستیک پنچر رانندگی کنیم؟


می توان گفت پنچر شدن لاستیک می تواند تجربه ترسناکی باشد و یا حتی یکی از بدترین کابوس های رانندگی باشد که بنا به هر دلیلی ناگهان اتفاق می افتد. به هر حال باید توجه داشت، اگرچه نمی توان از پنچر شدن لاستیک جلوگیری کرد اما، با رعایت چند نکته می توان از خطرات ناشی از آن پرهیز کرد.

نکات مهم برای رانندگی در سیل و آبگرفتگی


در فصل های بارانی، سیلاب‌ها معمولاً زمانی اتفاق می‌افتند که بارندگی شدید و بیش از توانایی جاده ها برای برای تخلیه آب ها باشد. شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که در صورت نیاز به رانندگی در مسیرهای سیلابی چگونه می توان با خیال راحت رانندگی کرد و از خاموش شدن موتور در طول سفر جلوگیری کرد؟

چند راهکار برای اینکه خودروی قدیمی شما عالی به نظر برسد!


گاهی اوقات ممکن است پس از چند سال، از رانندگی با خودروی قدیمی خود کسل شویم و در این حالت ترجیح می دهیم بدون صرف هزینه‌های زیاد، تنها با چند راه حل ساده و ارزان دستی به سر و روی همین خودروی فعلی‌امان بکشیم.

نکات مهم رانندگی در هوای بارانی


رانندگی در هوای بارانی و جاده های لغزنده، خطرناک است و می تواند یکی از سخت ترین موقعیت هایی باشد که راننده با آن مواجه می شود که خوشبختانه با آمادگی و حواس جمعی و اطمینان از سالم بودن تجهیزات خودرو در لحظه می توان از این امر جلوگیری کرد.

چگونه از نقاط کور کامیون و وسایل نقلیه بزرگ دور بمانیم ؟


بسیاری از ما تا به امروز تصور می کردیم که رانندگان کامیون و هر نوع وسیله نقلیه بزرگ دید بهتری نسبت به جاده دارند، زیرا آنها از سطح زمین بالاتر هستند و آینه های بزرگتری نیز دارند. اما باید گفت که کامیون ها در واقع نقاط کور بزرگ تر و بیشتری دارند.

نکات مهم برای رفت و آمدهای روزانه با خودرو


خیلی از ما بطور روزانه برای رفتن به محل کار و یا انجام کارهای روزانه مجبور به این هستیم تا با خودروی خود مسافتی را چه کوتاه و چه طولانی طی کنیم. رفت و آمد می تواند استرس زا باشد چون همیشه در تلاش برای گیر نکردن در این ترافیک هایی که این روزها گریبان ما را گرفته است، هستیک که سروقت به محل کار و یا مقصد موردنظرمان برسیم.

اسپری پنچری لاستیک چیست و چگونه استفاده می شود ؟


پنچر شدن لاستیک یک پیشامد ناگهانی است که ممکن است برای هر راننده ای و در هر شرایطی اتفاق بیافتد. برای پنچرگیری لاستیک رایج ترین روش ، استفاده از جک و لاستیک زاپاس است .

چک لیستی برای شروع سفر


پیش از آغاز سفر، بررسی لوازم شخصی ، چک کردن و سرویس خودرو و همچنین همراه داشتن لوازم ضروری جز مواردی هستند که باید حتما بررسی شوند. در این مقاله برای اینکه سفری بی دغدغه و خوب داشته باشید، ما چک لیستی از این موارد را برای شما تهیه کرده ایم . باشد که سفر بی خطری داشته باشید.

رونمایی فیات از خودرو جدید 500


در تاریخ 4 مارس 2020 ، فیات تولید کننده خودروی ایتالیایی ، اعلام کرد که مدل cinquecento خود را به دنیای برقی می برد ، این شرکت پیش از این 500 la prima cabrio رونمایی کرده بود .

هر آنچه که باید درباره فیلتر بنزین خودرو بدانید !


برای عملکرد مناسب خودرو و موتور، نگهداری و سرویس قطعات از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است . برخلاف اکثر قطعات اساسی مانند: لاستیک ها، گیربکس، و ... حتماً نام فیلتر سوخت را نشنیده اید ! و فکر می کنید تعمیر و نگهداری آن در اولویت های نگهداری از خودرو نیست !

آیا خودروی شما برای زمستان آماده است؟


همیشه در فصل سرما و زمستان درصد خرابی خودروها افزایش چشمگیری پیدا می کند . سعی کنید پیش از شروع فصل سرما باتری ، موتور ، سیستم انتقال قدرت ، خطوط ترمز ، فیلترهای هوا و سیستم خنک کننده و گرم کننده را چک کنید

تولد اولین خودرو سونی


در نمایشگاه سالانه تجاری ( CES ) 2020 ، سونی از خودرو برقی خود به نام vision-S رونمایی کرد . نمونه اولیه این خودرو بدون راننده می باشد . در این خودرو 33 سنسور تعبیه شده که باعث ایمنی ، راحتی ، سازگاری و ... می شود .

ساخت موتور با گلگیر فولکس واگن بیتل


استودیوی aldekas مستقر در مکزیک یک موتور جالب را با استفاده از خودروی محبوب فولکس واگن بیتل ساخته است . نام این موتور bugkart wasowski می باشد ، که برای ساخت آن از گلگیرهای مدل تیپ 1 این خودرو استفاده شده است .

راه اندازی مرکز جا به جایی و حمل ونقل شهری هوشمند


شرکت فناوری کانتینتال در جهت ایجاد شهرهای امن تر و هوشمند تر قدم بزرگی را برداشته است . این شرکت یک مرکز جا به جایی و حمل و نقل شهری هوشمند در ابرن هیلز ، میشیگان راه اندازی کرده است.

نکاتی که پیش از آغاز سفرهای نوروزی باید رعایت کنید


مسافرت های نوروزی در بین ما ایرانیان طرفداران زیادی دارد. بیشتر مردم از این تعطیلات استفاده کرده و اقدام به مسافرت های داخلی با خودرو شخصی خود می کنند . به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم نکات مهمی را که پیش از سفر باید رعایت کرد یادآوری کنیم . الیته قطعاً خیلی از ما این نکات را می دانیم اما این مطالب برای یادآوریمان و آگاهی افرادی که تجربه سفر های طولانی با خودرو خود را نداشته اند مناسب است .

علل و انواع آسیب لاستیک


تایر‌ها می تواند به دلایل مختلف آسیب ببینند، می تواند بدون این که راننده بلافاصله آگاه شود مشکلی رخ دهد. شایع ترین انواع آسیب های پیش آمده در تایر سوراخ، بریدگی، ضربه، ترک، برآمدگی و سایش نامنظم است. در این بخش علائم و نشانه ها را برای کمک به شما در تشخیص این مشکل توضیح خواهیم داد

خطرات رانندگی با تایر‌های کم باد


به گفته وزارت انرژی ایالات متحده ، اطمینان از اینکه لاستیک ها همیشه دارای باد مناسب باشند، می تواند مصرف سوخت را تا 3 درصد کاهش دهد ولی در صورتی که لاستیک ها کم باد شده باشند می توانند به ازای هر 1PSI افت فشار ، 0.2 مصرف سوخت را افزایش دهند.

موارد ضروری که در خودروهای امروزی به کمک سرنشینان می آیند تا ایمنی را افزایش دهند


مواردی در خودروهای امروزی وجود دارد که باعث افزایش ایمنی سرنشینان خودرو می باشد. در این مقاله در رابطه با این تکنولوژی های جدید توضیحات بیشتری داده ایم.

  • قبلی
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • بعدی
مقایسه 0