اسپری پنچری لاستیک چیست و چگونه استفاده می شود ؟




نحوه ی استفاده از اسپری پنچری لاستیک

پنچر شدن لاستیک یک پیشامد ناگهانی است که ممکن است برای هر راننده ای و در هر شرایطی اتفاق بیافتد. برای پنچرگیری لاستیک رایج ترین روش ، استفاده از جک و لاستیک زاپاس است  . اما گاهی ممکن است در شرایط و مکانی همچون: حضور در یک بزرگراه متروک یا اطلاع از تعطیلی مغازه مکانیکی یا نبودن لاستیک زاپاس باشیم ، که امکان تعویض لاستیک پنچر شده با این ابزار یا زمان کافی برای باز کردن پیچ و مهره ها و تعویض لاستیک پنچر شده را نداشته باشیم. بنابراین بهتر است از اسپری پنچرگیری تایر که سریع ترین و ساده ترین روش پنچرگیری لاستیک است ، استفاده نماییم و آن را همیشه همراه خود داشته باشیم.

شما با استفاده از این اسپری می توانید بدون اینکه به تایرها آسیبی برسانید ، آنها را باد کنید. در ادامه درباره اسپری پنچرگیری و نحوه ی استفاده ی آن برای شما بیشتر توضیح خواهیم داد.

در هنگام رانندگی در جاده ها و خیابان ها اجسام ناشناس کوچک بسیار هستند و به خوبی با سطح جاده ترکیب می شوند ، بنابراین دیدن آنها تقریباً غیرممکن است. پیچ ، میخ ، شیشه شکسته و سنگ های تیز تنها نمونه هایی از مواردی هستند که معمولاً در جاده ها یافت می شوند و به راحتی می توانند لاستیک خودرو را سوراخ کرده و باعث شود هوا به تدریج از تایر خارج شود و دیگر نتوانید به سمت مقصد مورد نظر خود حرکت کنید.

  • در چنین شرایطی ابتدا و به آرامی خودرو را به منتهی الیه جاده که تردد در آن وجود ندارد ، انتقال دهید. خودرو را خاموش کنید و سرنشینان خودرو را از خودرو خارج کنید.
  • چراغ های خطر خودرو را روشن کنید و ترمز دستی را بکشید یا اگر با خودروی اتوماتیک رانندگی می کنید ، خودرو را در حالت P قرار دهید.
  • اسپری مخصوص پنچرگیری را از خودرو خارج کنید.
  • سوراخ را پیدا کنید ، برای یافتن سوراخ باید با دقت لاستیک را بررسی کنید که آیا آسیب وارده یا پنچری پیشامده مناسب استفاده از اسپری است یا خیر.

دقت داشته باشید که در چنین مواردی از اسپری استفاده نکنید:

  • سوراخی بیش از 4 میلی متر مشاهده کردید.
  • لبه یا دیواره ی لاستیک آسیب دیده یا پاره شده بود.
  • سوراخ خارج از ناحیه اصلی آج بود.
  •  اگر چیزی شبیه میخ یا تکه شیشه ای بزرگ مشاهده کردید که تایر را سوراخ کرده است ، سعی نکنید آن را بیرون بیاورید. این می تواند سوراخ را بزرگتر کند. فقط اجسام یا سنگ ریزه های ریز را خارج کنید.

بعد از مشاهده و بررسی کلی تایر :

  • دریچه والو را باز کنید ، سری اسپری پنچرگیری را به والو تایر وصل کنید. (محتوای اسپری از طریق دریچه هوا وارد لاستیک می شود)
  • دفترچه راهنمای خودرو خود را بررسی کنید تا باد لاستیک مناسب خودروی خود را بیابید.
  • محتوای اسپری را به وسیله ی ضامن آن در تایر خالی کنید.

بعد از خالی شدن اسپری و باد شدن تایر ، لاستیک را مجدداً بررسی کنید. بعد از مطمئن شدن از باد کردن لاستیک ، خودرو را روشن کرده و به آرامی مسافتی را با سرعتی ثابت و استاندارد رانندگی کنید و بعد از کمی رانندگی مجدداً نگاهی به تایرها بیاندازید و در صورت سالم بودن به مسیر خود ادامه دهید. بعد از رسیدن به مقصد ، سعی کنید تایر زاپاس را جایگزین کنید و یا به اولین تعمیرگاه مراجعه کنید.

توجه داشته باشید که این اسپری های پنچرگیری لاستیک دارای تاریخ انقضا می باشند. در هنگام خرید و استفاده به تاریخ آن حتماً  توجه کنید.

خرید و قیمت اسپری پنچرگیری لاستیک

همانطور که در بالا ذکر شد اسپری پنچرگیری می تواند راحت ترین روش برای پنچرگیری تایر شما باشد و زمانی کمی را نیز از شما بگیرد. بنابراین توصیه می گردد اسپری پنچرگیری را نیز مانند تجهیزات دیگر ضروری در خودروی خود نگهداری کنید. در بازار تجهیزات و قطعات خودرو برندهای بیشماری هستند که از قیمت های متفاوتی نیز برخوردارند. هایپرتایر علاوه بر ارائه انواع تایر ایرانی و تایر خارجی ، عرضه کننده ی تجهیزات جانبی خودرو همچون: والو ، قالپاق ، اسپری پنچرگیری و ... می باشد که شما می توانید در هنگام مراجعه به مراکز خدمات ما در شرق و غرب تهران جهت نصب تایر و یا در هنگام دریافت خدمات نصب سیار از تکنسین ها و همکاران ما آنها را با بهترین قیمت خریداری کنید.

 


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0