چند راهکار برای اینکه خودروی قدیمی شما عالی به نظر برسد!




چند راهکار برای اینکه خودروی قدیمی شما عالی به نظر برسد!

تغییرات رو به مثبت و تنوع طلبی یکی از ویژگی های بشر تا امروز بوده و هست و این تنوع طلبی گاهی اوقات ممکن است هزینه ها ی زیادی را در بر داشته باشد. برای مثال خرید و جایگزینی خودروی جدید و بهتر لذت بخش بوده اما با توجه به گرانی خودرو و بالا بودن هزینه ها به ندرت می شود خودرو جدیدی را جایگزین خودروی قدیمی خود بکنیم. بسیاری از ما می بینیم که پس از چند سال از رانندگی با خودروی قدیمی، کسل می شویم و به دلیل هزینه های زیاد، ترجیح می دهیم یک دستی به سر و روی همین خودروی فعلی‌امان بکشیم زیرا تنها با چند راه حل ساده و ارزان می توانیم به ماشین قدیمی حس نو بودن بدهیم.

در این مقاله نکاتی به شما یاد آور می شویم تا با انجام آن ها، بدون صرف هزینه‌های زیاد، ماشینتان رنگ و بوی تازه ای به خود بگیرد.

چند نکته برای بازسازی خودروی قدیمی

نظافت کنید: ابتدا روی فضای داخلی ماشین تمرکز کنید و همه زباله‌های جمع شده داخل آن را دور بریزید. اگر تابستان است، تمام وسایل زمستانی را بردارید و در انباری ذخیره کنید. در مرحله بعد وقتی دور ریختن اشیا تمام شد، آنچه را که باقی مانده است سازماندهی کنید تا بتوانید به راحتی به آن دسترسی داشته باشید. در آخر نیز صندلی ها و کفی ها را جاروبرقی بکشید و روی قسمت هایی مانند زیر بدنه، چرخ ها، محفظه موتور و غیره تمرکز کنید. شستشوی منظم بیرون وسیله نقلیه شما فقط به دلایل زیبایی انجام نمی شود بلکه کثیفی، فضولات پرندگان و بقایای حشراتی که روی خودروی شما انباشته شده است، ممکن است منجر به خوردگی و کاهش عمر رنگ خودرو شود. برای شستشوی قسمت های بیرونی خودرو بهتر از پارچه های خوب و محلول ماشین‌شویی که مخصوصاً برای این کار طراحی شده است، استفاده کنید و برای جلوگیری از رسوبات مواد معدنی و لکه های آب، همیشه ماشین خود را بلافاصله پس از پایان شستشو با دستمال خشک کنید.

خراش ها و بریدگی ها را برطرف کرده و آن را جلا دهید: مهم نیست که چقدر مراقب ماشینتان بوده اید، ممکن است در طول زمان وسیله نقلیه شما خراش های جزئی یا بریدگی هایی داشته باشد که از ظاهر آن کاسته شود که می توان با کمی رنگ این عیوب را به حداقل رساند و  هزاران خراش ریز را پوشاند. اصلاح رنگ باعث می شود این مهم به نظر برسد که ماشین شما رنگ آمیزی جدیدی پیدا کرده است. این امر موجب می شود خودروی شما چندین سال به عقب برگردد و دوباره جوانی خود را حس کند. 

مراقب لاستیک ها باشید: شاید ماشین شما به کفش نو (لاستیک) نیاز داشته باشد. لاستیک ها تنها نقطه تماس بین خودرو و جاده هستند و بنابراین نه تنها برای کشش مناسب بلکه برای کنترل میزان سر و صدای جاده به داخل کابین و در عین حال ایمنی در رانندگی مهم هستند. با صرف اندکی هزینه، می‌توانید روی مجموعه‌ای از لاستیک های جدید سرمایه‌گذاری کنید. برای خرید لاستیک باید دقت ، بررسی های لازم و همچنین انتخاب فروشگاهی معتبر به خوبی انجام بگیرد، زیرا انتخاب لاستیک مناسب علاوه بر داشتن ظاهر آراسته، اطمینان و ایمنی را در رانندگی را به ارمغان می آورد. اسپری براق کننده لاستیک نیز با کیفیت های خوب و قیمتی مناسب در بازار موجود است که باعث می شود لاستیک ها مانند روز اولشان درخشان شوند. لاستیک‌های سالم، خوب و تمیز ظاهر چرخ را جذاب می‌کنند.

چراغ های جلوی و عقب قدیمی خودرو را بازیابی کنید: احتمالاً زمان آن فرا رسیده است که تعمیراتی را که تاکنون نادیده گرفته اید، انجام دهید. برخی اصلاحات و تغییرات کوچک می توانند تفاوت های زیادی ایجاد کنند. شستشوی چراغ های جلو می تواند از رنگ زرد آن ها بکاهد و جلوه بیشتری با نورانی شدن به خودرو بدهد. اگر توانایی مالی دارید، هر پنج تا شش سال یک بار چراغ‌های خودرو را تعویض کنید تا ظاهر و عملکرد خوبی داشته باشند. در غیر این صورت، می‌توانید با تمیز کردن و سمباده کشیدن تا حد زیادی آن ها را بازیابی کنید. یکی از درمان‌های خانگی استفاده از خمیر دندان و اسفنج برای تمیز کردن آن‌ها است، زیرا عملکرد سایندگی خمیر دندان به خوبی روی محافظ لامپ ها کار می‌کند.

از صندلی و روکش صندلی مراقبت کنید: اگر خودروی شما روکش صندلی ندارد بهتر از پس از چند سال مجموعه جدیدی را در نظر بگیرید زیرا با انجام اینکار تفاوت و تغییرات زیادی در فضای داخلی ایجاد می شود. برای صندلی هایی که کارایی و فوم خود را از دست داده اند یک روکش مناسب می تواند گزینه خوبی باشد.

نکات مهم اهمیت لاستیک برای ایمنی

در واقع به راحتی می‌توان خودروی خود را تغییر داد تا ظاهر و احساسی جدید داشته باشد. با این حال، گاهی اوقات، سرویس مناسب و تعویض لاستیک خودرو تنها چیزی است که برای کاهش مصرف سوخت، کاهش صدای موتور و عملکرد بهتر و تضمین ایمنی خود و سرنشینان به آن نیاز دارید.

هایپرتایر یکی از فروشگاه های معتبر خرید لاستیک است که تمام برندهای ایرانی و خارجی را در طیف گسترده‌ای با قیمت مصوب ارائه می‌دهد. این مجموعه علاوه بر فروش تایر های خارجی درجه یک همچون: لاستیک تراینگل، لاستیک هانکوک، لاستیک بریجستون ، لاستیک جی تی و ... ، یکی از نمایندگان خرید اینترنتی لاستیک بارز که از بهترین و پر فروش ترین لاستیک های ایرانی بشمار می آید، می باشد. همچنین می توان براحتی در فروشگاه هایپرتایر برای خرید لاستیک دولتی با قیمت مصوب بدون دغدغه اقدام کرد و از خدمات نصب و بالانس این مجموعه برخوردار بود.


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0