فشار لاستیک در هوای سرد




فشار لاستیک در هوای سرد

با ورود به فصل زمستان و سرد شدن محیط، مولکول های هوا کندتر حرکت کرده و متراکم تر می شوند. با فرض سلامت کامل لاستیک (نبود نشتی و سوراخ) فشار لاستیک پس از گذارندن دوره سرما به حالت قبلی خود باز می گردد. فشار مناسب تایر برای حفظ کشش و کاهش خطرات  حیاتی است. کم باد بودن لاستیک علاوه بر آسیب موجب کاهش طول عمر مفید آن می شود که می تواند سلامتی و ایمنی سرنشینان را نیز تهدید کند، از این رو نباید افت فشار در تایر را نادیده بگیرید.

لاستیک با فشار کم ممکن است باعث موارد زیر شود:

افزایش مسافت ترمز:

هنگامی که لاستیک ها به درستی باد نشوند، انرژی بیشتری برای غلبه بر مقاومت غلتشی مصرف می کند. لاستیک های کم باد مسافت ترمز را افزایش داده و برروی جاده های خیس راحت تر لیز می خورند که در روزهای بارانی و برفی می تواند بسیار خطرناک باشد.

مصرف سوخت بیشتر:

لاستیک های کم باد حرکت را سخت تر می کنند. کاهش فشار باعث افزایش سطح تماس لاستیک با جاده و درنتیجه افزایش مصرف سوخت خودرو می شود. بررسی باد لاستیک‌ها در طول ماه‌های زمستان می‌تواند به بهبود راندمان سوخت کمک کند و باعث صرفه جویی در هزینه بنزین شود.

کاهش طول عمر لاستیک:

تایرهای کم باد منجر به سایش ناهموار در آج لاستیک شده و در دراز مدت شما را مجبور به خرید زودهنگام لاستیک می کند. بیشتر مشکلات ساییدگی ناشی از فشار کم را می توانیم در شانه های داخلی و خارجی تایر مشاهده کنیم.

کاهش ایمنی:

خطرناک ترین مشکلی که رانندگی با لاستیک های کم باد ایجاد می کند، ترکیدن آن است. هنگامی که فشار لاستیک از حد استاندارد پایین تر است، دیواره های جانبی تایر بیشتر از حد معمول خم شده و این اتفاق باعث ایجاد گرمای مضاعف شود. هنگامی که به صورت بی وقفه رانندگی می کنید و لاستیک ها فرصت خنک شدن پیدا نمی کنند، ممکن است بیش از حد گرم شده و باد کنند که این امر موجب ترکیدن تایر می شود. به غیر از احتمال ترکیدن، لاستیک های کم باد به دلیل نرمتر بودن، احتمال پنچر شدن آنها بیشتر است.

چگونه فشار لاستیک را اندازه گیری کنیم؟

به غیر از زمانی که چراغ TPMS خودرو روشن می شود، توصیه می شود هر چندوقت یک بار با بررسی تایرها و مواقعی که دمای هوا بیشتر از 10 درجه سانتیگراد تغییر می کند، فشار تایر را اندازه گیری کنید. برای اندازه گیری درست و دقیق تایرها بهتر است بعد از چندساعت ثابت و بی حرکت ماندن آنها را اندازه گیری کنید.

1.     فشار لاستیک توصیه شده را پیدا کنید

می توانید فشار مناسب مربوط به تایر را از دفترچه راهنمای مالک پیدا کنید. بیشتر خودروسازان برای اتومبیل های جدید فشار بین 32 تا 35 PSI را پیشنهاد می کنند. برای حفظ کشش، هندلینگ و دوام بهتر، مهم است که تایرهای خود را در محدوده PSI توصیه شده نگه دارید.

2.     درپوش میل سوپاپ لاستیک را باز کنید.

این درپوش روی میل سوپاپ چرخ شما قرار دارد و از بیرون ماشین به وضوح قابل مشاهده می باشد.

3.    گیج فشار تایر را به ساقه سوپاپ وصل کنید.

دستورالعمل های ارائه شده فشارسنج تایر را دنبال کنید. اگر هنگام قرار دادن گیج صدای خش خش به گوش می رسد، زاویه گیج را دوباره تنظیم کرده تا صدا متوقف شود. بعد از اندازه گیری تایرها، درپوش میل سوپاپ را تعویض کنید. اگر فشار لاستیک از مقدار استاندار کمتر بود حتما برای باد کردن و تنظیم فشار مناسب تایر  اقدام کنید.

با توجه به موارد گفته شده برای حفظ ایمنی بهتر است برای تنظیم و بررسی فشار لاستیک های خودرو از متخصصان و کارشناسان مربوط در این حوزه راهنمایی بگیرید و اجازه دهید این خدمات توسط افراد باتجربه انجام بگیرد.

اگر بعد از باد کردن تایرها، باز هم با مشکل افت فشار در لاستیک درگیر بودید، احتمالا تایرها فرسوده شده و زمان خرید لاستیک جدید فرا رسیده است. هایپرتایر یکی از فروشگاه های آنلاین در زمینه فروش لاستیک دولتی مانند بارز و لاستیک های خارجی مطرح دنیا مانند لاستیک واریور می باشد. شما می توانید در مجموعه هایپرتایر با مشاوره با کارشناسان این مجموعه و استفاده از خدمات نصب و بالانس سیار، تایر موردنظر خود را به راحتی خریداری و استفاده کنید.



در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0