چک لیستی برای شروع سفر




نکات ضروری پش از سفر

پیش از آغاز سفر، بررسی لوازم شخصی ، چک کردن و سرویس خودرو و همچنین همراه داشتن لوازم ضروری جز مواردی هستند که باید حتما بررسی شوند. در این مقاله برای اینکه سفری بی دغدغه و خوب داشته باشید، ما چک لیستی از این موارد را برای شما تهیه کرده ایم . باشد که سفر بی خطری داشته باشید.

  • برای بهره وری و عملکرد مناسب و بهینه سوخت با باد (فشار) مناسب تایر حرکت کنید. ( باد مناسب تایر خود را می توانید در دفترچه راهنمای خودرو خود مشاهده کنید یا از یک متخصص کمک بگیرید) بعد از پر کردن تایرها ، حتما درب سوپاپ ها را ببندید، اینکار هم از نشت باد و هم از ورود گرد و غبار و آلودگی به داخل تایر جلوگیری می کند.
  • عمق آج تایرها را توسط دستگاه عمق سنج ، خط تعویض لاستیک یا از طریق سکه بررسی کنید ( حداقل عمق آج قانونی 1.6 میلی متر است) تا در صورت نیاز آنها را تعویض و تایر جدید خریداری نمایید.
  • مایعات خودرو مانند: روغن موتور ، روغن ترمز ، ضد یخ ، آب رادیاتور ، بنزین ، آب شیشه شور و ... را چک کنید و در صورت نیاز آنها را پر کنید.
  • خـودرو را بیش از حد بار نکنید (از بار و حمل کردن لوازم غیـرضـروری بپرهیزید) ، این کـار باعث آسیب به خـودرو می گردد. در دفتـرچه راهنمـای خـودرو، حداکثـر ظـرفیت بار را بـررسی کنیـد.
  • قبل از سفر ، تایر یدک را از نظر باد لاستیک و سایر موارد بررسی کنید. ( لوازم یدکی مانند: لوازم موردنیاز برای تعویض تایر، کابل انتقال شارژ به باتری ، جعبه ابزار ، کپسول آتش نشانی و ... همراه خود داشته باشید)
  • ترمز خودرو را بررسی کنید. در صورت شنیدن صداهای عجیب ، لرزه یا فشردن پدال ترمز متوجه خواهید شد که باید لنت های ترمز خودرو را تعویض کنید.
  • تمام چراغ های خودرو از جمله: چراغ های عقب، چراغ های جلو، چراغ های مه شکن، چراغ راهنما، چراغ خطر ، چراغ ترمز و ... را بررسی کنید و از سالم بودن ، تمیز بودن آنها اطمینان حاصل کنید.
  • مدارک مربوط به خودرو مانند: گواهینامه ، بیمه ، کارت ماشین ، کارت سوخت و ... را همراه خود داشته باشد. به علاوه مدارک شخصی مربوط به خود.
  • لوازم ضروری و شخصی خود مانند: لباس مناسب و گرم ، نوشیدنی و خوراکی ، پاوربانک و شارژر ، جعبه کمک های اولیه و ... را نیز همراه خود داشته باشید.
  • رانندگی در هنگام خستگی بسیار خطرناک است. در مسیرهای طولانی استراحت منظم داشته باشید.

برای افرادی که عاشق رانندگی هستند ، هیچ چیز به اندازه سفر و حضور در جاده سرگرم کننده نیست. اما اتفاقات غیرمنتظره هنگام سفر می تواند مسئله آفرین باشد. به عنوان مثال: بررسی لاستیک ها پیش از حرکت، می تواند برنامه سفر شما را از وقفه غیر ضروری نجات دهد . بنابراین از تمام نکات گفته شده در بالا اطمینان حاصل کنید تا آرام و بدون خطر به مقصد برسید.


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0