• یکی از برندهایی که در سال های اخیر به محبوبیت زیادی دست پیدا کرده است، لاستیک واریور است که با بهره گیری از مواد با کیفیت، فناوری پیشرفته و دانش فنی یکی از تایرساز های برتر دنیا برند میشلن، طراحی و تولید شده است.
  • رانندگی در هوای بارانی و جاده های لغزنده، خطرناک است و می تواند یکی از سخت ترین موقعیت هایی باشد که راننده با آن مواجه می شود که خوشبختانه با آمادگی و حواس جمعی و اطمینان از سالم بودن تجهیزات خودرو در لحظه می توان از این امر جلوگیری کرد.
  • شاخص بار تایر یک عدد اختصاص داده شده است که مربوط به حداکثر وزنی است که یک تایر می تواند به طور ایمن تحمل کند.

چرا نباید با لاستیک پنچر رانندگی کنیم؟


می توان گفت پنچر شدن لاستیک می تواند تجربه ترسناکی باشد و یا حتی یکی از بدترین کابوس های رانندگی باشد که بنا به هر دلیلی ناگهان اتفاق می افتد. به هر حال باید توجه داشت، اگرچه نمی توان از پنچر شدن لاستیک جلوگیری کرد اما، با رعایت چند نکته می توان از خطرات ناشی از آن پرهیز کرد.

تفاوت بین انواع لاستیک را بدانید


با توجه به انواع گوناگون لاستیک بهتر است لاستیک‌های خودرو را متناسب با وسیله نقلیه و شرایط آب و هوایی و رانندگی که به طور منظم انجام می‌دهید، تهیه کنید.

راهنمای نهایی خرید لاستیک


از آنجایی که تایرها تنها راه ارتباطی خودرو با جاده هستند، نقش مهمی در حفظ امنیت شما و مسافرانتان دارند اما اغلب نادیده گرفته می‌شود. اگر برای خرید لاستیک اقدم میکنید قبل آن باید به این نکته ها توجه کنید:

نکات مهم برای رفت و آمدهای روزانه با خودرو


خیلی از ما بطور روزانه برای رفتن به محل کار و یا انجام کارهای روزانه مجبور به این هستیم تا با خودروی خود مسافتی را چه کوتاه و چه طولانی طی کنیم. رفت و آمد می تواند استرس زا باشد چون همیشه در تلاش برای گیر نکردن در این ترافیک هایی که این روزها گریبان ما را گرفته است، هستیک که سروقت به محل کار و یا مقصد موردنظرمان برسیم.

نکات مهم اهمیت لاستیک در ایمنی و مصرف سوخت که باید بدانید


لاستیک ها تنها بخشی از خودرو هستند که تماس مستقیم با جاده دارند و بر روی فرمان پذیری خودرو، سواری، ترمز و ایمنی شما تأثیر می گذارند. برای عملکرد بهینه لاستیک‌ها باید باد، عمق آج و بالانس مناسبی داشته باشند. به همین دلیل چک کردن لاستیک های خود به طور منظم گام مهمی در حفاظت از ایمنی و سرمایه گذاری خودرو شما است.

اسپری پنچری لاستیک چیست و چگونه استفاده می شود ؟


پنچر شدن لاستیک یک پیشامد ناگهانی است که ممکن است برای هر راننده ای و در هر شرایطی اتفاق بیافتد. برای پنچرگیری لاستیک رایج ترین روش ، استفاده از جک و لاستیک زاپاس است .

نحوه پنچر گیری لاستیک ماشین


اکثر ما زمانی که متوجه پنچر شدن لاستیک خودرویمان می شویم ، عصبانی شده و کمی اضطراب به سراغمان می آید. اما باید دانست که پنچر شدن لاستیک یکی از مشکلاتی است که هر راننده ای در طول دوره ای که رانندگی می کند ، ممکن است برایش این اتفاق رخ دهد و شاید نیز تا به امروز رخ داده است.

نکاتی که پیش از آغاز سفرهای نوروزی باید رعایت کنید


مسافرت های نوروزی در بین ما ایرانیان طرفداران زیادی دارد. بیشتر مردم از این تعطیلات استفاده کرده و اقدام به مسافرت های داخلی با خودرو شخصی خود می کنند . به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم نکات مهمی را که پیش از سفر باید رعایت کرد یادآوری کنیم . الیته قطعاً خیلی از ما این نکات را می دانیم اما این مطالب برای یادآوریمان و آگاهی افرادی که تجربه سفر های طولانی با خودرو خود را نداشته اند مناسب است .

16حقیقت جالب درباره تایرها


شما چه مقدار درباره تایرها می دانید ؟ شاید شما فکر می کنید تایرها یک بخش ساده از ماشین هستند که باید به طور منظم تعویض شوند . این درست است ، اما حقیقت های جالب و زیادی درباره تایرها وجود دارد که بیشتر مردم نمی دانند . این مقاله جالب و سرگرم کننده ای درباره تایرهای خودرو است .

چرا از کاور لاستیک استفاده کنیم ؟


اگر یک تایر استفاده شده باشد ، انعطاف پذیر می شود در نتیجه مثل پوست پستانداران سالم و نرم باقی می ماند ، اما اگر هرگز از تایر خود استفاده نکنید .

همه چیز درباره لاستیک‌های پنچررو


اولین تایر‌های پنچر‌رو(ران-فلت) در سال 1980 میلادی وارد بازار شدند، با این حال این لاستیک ها از پرطرفدار‌ترین نوع تایر‌ها هستند.علاوه‌بر کارخانجات تولید خودرو که به صورت استاندارد این تایر را روی خودرو‌های خود نصب می‌کنند، مصرف کنندگان بسیاری نیز متقاضی این تایر‌ها هستند. در اینجا چگونگی عملکرد و مزایای این تایر‌ها را بررسی خواهیم کرد:

خطرات رانندگی با تایر‌های کم باد


به گفته وزارت انرژی ایالات متحده ، اطمینان از اینکه لاستیک ها همیشه دارای باد مناسب باشند، می تواند مصرف سوخت را تا 3 درصد کاهش دهد ولی در صورتی که لاستیک ها کم باد شده باشند می توانند به ازای هر 1PSI افت فشار ، 0.2 مصرف سوخت را افزایش دهند.

با تایرهای مفهومی کمپانی کومهو آشنا شوید


شرکت تایرسازی کومهو در کشور کرهٔ جنوبی از دو مدل تایر مفهومی جدید خود به تازگی رونمایی کرد. این گونه که از شواهد پیدا است هر کدام از تایرها برای کاربرد مخصوصی ساخته شده‌اند.

لاستیک های NPT (بدون باد)


"Non- Pneumatic tires" یا همان لاستیک های "NPT" لاستیک هایی هستند که هیچ فشار هوایی در آنها وجود ندارد.

انواع سنسور های TPMS


سیستم کنترل فشار باد تایرTMPS) ) یک سیستم الکترونیکی در وسیله نقلیه شما است که فشار هوای لاستیک شما را کنترل می کند و هنگام پایین آمدن خطرناک به شما هشدار می دهد.

چند نکته در مورد لاستیک زاپاس!


بعضی از رانندگان فکرمیکنند که تایرهای زاپاس مانند تایرهای دیگر خودرو کار میکنند. در صورتی که این تصور کاملا اشتباه است. همانطور که لاستیک های اصلی خودرو نیاز به مرقبت دارند لاستیک زاپاس نیز باید چک شود

آیا میدانستید ؟!


دانستنی های مفید راجبه لاستیک و معرقی برند های معرو لاستیک را مطالع کنید

وسایلی که باید در ماشین داشته باشیم !


وسایل مورد نیاز ماشین که بهتر است همیشه همراهتان باشد

الگوهای تعویض چرخشی تایر


به طور کلی برای خودروهای سواری چهار چرخ ، پنج مدل Rotation یا همان چرخش وجود دارد. از روی دو شکل زیر این مدلها را با هم بررسی میکنیم :

توصیه های هایپر تایر برای سفر


فصل تابستان فصل مسافرت است. پس قبل از اینکه آماده ی سفر جاده ای شوید خوب است با هم نگاهی به چند توصیه برای داشتن سفری امن و آرام داشته باشیم.

بازدید های ضروری خودرو


بازدید و بررسی روزانه، هفتگی و ماهانه هر کدام داری اهمیت خاص خود هستند. برای افزایش بازدهی و بهبود راندمان خودرو و همچنین حفظ امنیت راننده و سرنشینان باید به خودروی خودمان اهمیت دهیم و آن را به طور مستمر بازدید کنیم.

  • قبلی
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • بعدی
مقایسه 0