• یکی از برندهایی که در سال های اخیر به محبوبیت زیادی دست پیدا کرده است، لاستیک واریور است که با بهره گیری از مواد با کیفیت، فناوری پیشرفته و دانش فنی یکی از تایرساز های برتر دنیا برند میشلن، طراحی و تولید شده است.
  • رانندگی در هوای بارانی و جاده های لغزنده، خطرناک است و می تواند یکی از سخت ترین موقعیت هایی باشد که راننده با آن مواجه می شود که خوشبختانه با آمادگی و حواس جمعی و اطمینان از سالم بودن تجهیزات خودرو در لحظه می توان از این امر جلوگیری کرد.
  • شاخص بار تایر یک عدد اختصاص داده شده است که مربوط به حداکثر وزنی است که یک تایر می تواند به طور ایمن تحمل کند.

فشار لاستیک در هوای سرد


فشار مناسب تایر برای حفظ کشش و کاهش خطر تصادف حیاتی است. کم باد بودن لاستیک علاوه بر آسیب به تایر و کاهش طول عمر مفید آن می تواند سلامتی و ایمنی سرنشینان را نیز تهدید کند.

تأثیرات آب و هوا بر روی فشار لاستیک خودرو


با تغییر فصول و نوسان دما، ممکن است فشار تایرها تغییر کند و این تغییرات منجر به تورم بیش از حد یا کم باد شدن لاستیک‌های شما بشود.اگر می خواهید لاستیک‌های شما، هندلینگ لازم ، کشش و دوام مناسب را داشته باشند، باید فشار هوای کافی تایرها را مرتب بررسی و حفظ کنید.

چرا نباید با لاستیک پنچر رانندگی کنیم؟


می توان گفت پنچر شدن لاستیک می تواند تجربه ترسناکی باشد و یا حتی یکی از بدترین کابوس های رانندگی باشد که بنا به هر دلیلی ناگهان اتفاق می افتد. به هر حال باید توجه داشت، اگرچه نمی توان از پنچر شدن لاستیک جلوگیری کرد اما، با رعایت چند نکته می توان از خطرات ناشی از آن پرهیز کرد.

شاخص تحمل وزن لاستیک و اهمیت آن


شاخص بار تایر یک عدد اختصاص داده شده است که مربوط به حداکثر وزنی است که یک تایر می تواند به طور ایمن تحمل کند.

چگونه باد لاستیک خودروی خود را چک کنیم ؟


همانطور که همیشه به آن اشاره شده ، لاستیک از تجهیزات اساسی هر خودرویی است که توجه به آن می تواند ایمنی شما را بالا ببرد و در هزینه ی شما نیز صرفه جویی کند. در مقاله ی نکات مهم درباره اهمیت لاستیک در ایمنی و کاهش مصرف سوخت درباره ی این صحبت کردیم که تنظیم بودن باد لاستیک می تواند نقشی اساسی در ایمنی سرنشینان و مصرف سوخت شما داشته باشد.

نگهداری از لاستیک ها در فصل تابستان


در روزهای گرم تابستانی ، دمای سطح جاده ها به راحتی می تواند به 150 درجه برسد. بنابراین هوای گرم باعث تجمع شدید گرما و ضعیف شدن لاستیک خودرو می شود و منجر به سایش ، پارگی ، ترکیدگی و عدم تعادل تعلیق می شود که می تواند ایمنی شما و سایر رانندگان در جاده را به خطر بیندازد.

اصطکاک ، چنگ زنی و چسبندگی لاستیک


اصطکاک نیرویی است که مانع حرکت رو به جلوی لاستیک بر آسفالت می‌شود.در مجموع دو نوع اصطکاک داریم، اصطکاک ایستایی و اصطکاک جنبشی اصطکاک ایستایی مربوط به سطوحی هستند

خطرات رانندگی با تایر‌های کم باد


به گفته وزارت انرژی ایالات متحده ، اطمینان از اینکه لاستیک ها همیشه دارای باد مناسب باشند، می تواند مصرف سوخت را تا 3 درصد کاهش دهد ولی در صورتی که لاستیک ها کم باد شده باشند می توانند به ازای هر 1PSI افت فشار ، 0.2 مصرف سوخت را افزایش دهند.

درباره ترکیدن لاستیک بیشتر بدانیم


ناگفته نماند که لاستیک ها نقش بسیار مهمی را در عملکرد خودروی شما ایفا می کنند، بنابراین این 4 حلقه لاستیک تنها تجهیزاتی هستند که تماس بین اتومبیل شما و سطح جاده را حفظ می کنند. ترکیدگی لاستیک به دلایل مختلفی اتفاق می‌افتد و پتانسیل بالایی دارد که منجر به حوادث فاجعه‌بار می شود . بنابراین در این مقاله، به برخی از دلایل اصلی ترکیدگی لاستیک و همچنین برخی از اقداماتی را که می توانید برای جلوگیری از آن انجام دهید را بری شما خواهیم گفت.

راهکارهای ساده برای یک رانندگی لذت بخش در تابستان


چهار حلقه لاستیکی که زیر خودروی شماست نقش مهمی را در ارتباط با جاده دارند برای محافظت از آنها بیشتر بدانید

مزایا و معایب استفاده از باد نیتروژن در لاستیک


دیگر میدانیم که تنظیم بودن فشار باد لاستیک چقدر مهم است تنظیم بودن باد لاستیک باعث کاهش خیلی ازهزینه ها می شود و در نهایت باعث ایمنی بالاتر نیز می شود. چند سالی است که در کشورما نیز استفاده از گاز نیتروژن به جای باد معمولی رواج پیدا کرده است.

جایگاه لاستیک در صنعت


در سطح جامعه آشنایی کاربران با تایری که با آن سرو کار دارند بسیار مهم است واززیان های مالی و جانی در کشورمیکاهد.هر تایر دارای شاخص بار، نما، سرعت، میزان باد و تاریخ تولید می باشد، که توجه به آن ها علاوه بر مصرف بهینه و کاهش هزینه باعث پیشگیری از خطرات نیز می شود.

آیا می توانیم بر روی لاستیک های بدون آج رانندگی کنیم؟


یک ماشین با لاستیک های بدون آج ممکن است پس از رانندگی حدود 200-300 کیلومتر در بزرگراه نابود نشود، اما این تایرها باعث  کمبود کنترل، هیدروپلنینگ، انفجار و عدم فرمان پذیری می شوند.

خرید بهترین لاستیک برای مگان


در این مقاله قصد داریم اتومبیلی را مورد بحث قرار دهیم که چند سال پیش وارد کشورمان شد و تعجب همگان را برانگیخت.

ولکانیزاسیون در ساخت تایر چیست؟!


کائوچو در صنعت کاربردهای فراوانی دارد. کائوچو از زمانی که گیاهان بر روی زمین به وجود آمدند وجود داشته است. برخی از فسیل‌های گیاهان تولیدکننده کائوچو، سه میلیون‌ سال قدمت دارند. کائوچو از گیاهان خاصی گرفته می‌شود.

چهار چشمی رانندگی کنید!


تصادف میتواند از عوامل مختلفی ناشی شود. ولی در هر حالت دو عامل اصلی دخیل هستند. یکی انسان و دیگری ماشین. که طبق آمار تصادفات، اولین عامل یعنی انسان درصد قابل توجهی را به خود اختصاص داده است.

چاله چوله!


همانطور که میبینیم وضعیت آسفالت خیابانهای سطح شهر خیلی جالب نیست. دست اندازهای بسیار بلند غیراصولی، چاله و چوله ها، آسفالت های کنده شده و...همه ی اینها از مواردی هستند که آسیب هایی را مستقیما به لاستیک های خودرو وارد میکنند. اما چاره ای هم نیست. ما روزانه شاید به کرات از خودرو خود استفاده کنیم. خودروهای ما نیز روی همین خیابان ها و جاده ها در حرکتند. پس تنها راه حل کنار آمدن با آنها رعایت چند نکته است که میخواهیم درمورد آن صحبت کنیم.

3 دلیل عمده ی پنچر شدن لاستیک


شرایط بد جاده ای: هرچه شرایط جاده بدتر باشد، احتمال پنچری لاستیک خودرو بیشتر میشود. آسفالت بد، چاله چوله های خیابانها، اشیا تیز و ... همه ی اینها موارد و شرایطی هستند که باعث بروز ایراد در لاستیک میشوند

توصیه های هایپرتایر برای رانندگی اصولی


رانندگی با سرعت مطمئنه و تجاوز نکردن از سرعت مجاز سبب حفظ امنیت شما و دیگر رانندگان میشود.

تعمیر یا تعویض لاستیک ؟!


اصطلاح ترکیدن لاستیک توسط رانندگان بسیار استفاده میشود. ترکیدن لاستیک در واقع اتفاقی است که در آن لاستیک فشار هوای درون خود را از دست میدهد. در حالی که عموما فرض میشود که ترکیدن تایر ناشی از باد زیاد درون لاستیک میباشد.

توصیه های هایپر تایر برای سفر


فصل تابستان فصل مسافرت است. پس قبل از اینکه آماده ی سفر جاده ای شوید خوب است با هم نگاهی به چند توصیه برای داشتن سفری امن و آرام داشته باشیم.

  • قبلی
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • بعدی
مقایسه 0