شاخص تحمل وزن لاستیک و اهمیت آن




شاخص بار لاستیک 

اعداد کنار لاستیک به چه معنا هستند؟

هنگامی که خودروی شما توسط مهندسان طراحی می شوند، آنها اعدادی را بر اساس اندازه و فشار مناسب لاستیک و سرعت تعیین می کنند، این اعداد همان چیزی است که ما آن ها را " شاخص بار تایر " و " شاخص سرعت تایر " می نامیم. شاخص بار تایر یک عدد اختصاص داده شده است که مربوط به حداکثر وزنی است که یک تایر می تواند در صورت باد کردن مناسب تحمل کند و هرچه عدد شاخص بار لاستیک بیشتر باشد، ظرفیت حمل بار آن بیشتر است. لاستیک‌هایی که روی وسیله نقلیه شما قرار می‌گیرند شاخص بار مناسبی دارند، بنابراین هنگام خرید لاستیک‌های جدید به این عددها توجه کنید.

چگونه شاخص بار لاستیک را پیدا کنیم؟

اطلاعات شاخص بار در دیواره جانبی تایر کنار اطلاعات اندازه لاستیک فهرست شده است. در تصویر زیر نمونه ای از موقعیت شاخص بار تایر را مشاهده می کنید: 

به عنوان مثال ، تایر 225/605R17  98 V دارای شاخص بار 98 می باشد. 

چرا شاخص بار لاستیک مهم است؟

شاخص بار لاستیک به شما می گوید که تایر شما چقدر وزن می تواند تحمل کند، و بارگذاری بیش از حد لاستیک هرگز ایده خوبی نیست! هنگامی که وزن زیادی بر روی لاستیک‌های خود وارد می‌کنید، می‌توانید باعث آسیب و فرسودگی پیش از موعد آنها شوید و بدتر از آن، تایر در معرض خطر ترکیدن قرار بگیرد. تصور کنید سعی می کنید جعبه ای پر از بلوک های سیمانی را حمل کنید. درست همانطور که پاهای شما در زیر وزن ممکن است خم شوند، لاستیک‌های خودرو نیز در صورت بارگیری بیش از حد می‌توانند کاملاً از بین بروند.

نمودار شاخص بار لاستیک

شاخص بار لاستیک به شما این امکان را می دهد از ظرفیت حمل بار یک لاستیک مطلع شوید. به عبارت دیگر، این مقدار وزنی است که تایر شما می تواند به طور ایمن تحمل کند. نمودار زیر نشان می دهد که چگونه شاخص های بار به وزن ترجمه می شوند.

در نظر گرفتن شاخص بار هنگام خرید لاستیک

همانطور که می دانید، شاخص بار لاستیک هنگام خرید لاستیک جدید بسیار مهم است. وقتی زمان انتخاب لاستیک های جدید برای وسیله نقلیه خود فرا می رسد، باید لاستیک هایی را انتخاب کنید که بتوانند از حداکثر وزن خودرو حمایت کنند.

در آخر، اگر فکر می کنید که این نکات کمی پیچیده به نظر می رسند، نگران نباشید. شما می توانید با راهنمایی و مشاوره متخصصان و کارشناسان فروش، فروشگاه اینترنتی هایپرتایر بهترین و مناسب ترین لاستیک را برای خودرویتان انتخاب و خریداری نمایید. هایپرتایر علاوه بر هدایت شما به سمت تایرهای مورد نظرتان، خدمات نصب و بالانس لاستیک سیار را برای راحتی هر چه بیشتر مشتریان فراهم آورده است.


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0