• یکی از برندهایی که در سال های اخیر به محبوبیت زیادی دست پیدا کرده است، لاستیک واریور است که با بهره گیری از مواد با کیفیت، فناوری پیشرفته و دانش فنی یکی از تایرساز های برتر دنیا برند میشلن، طراحی و تولید شده است.
  • رانندگی در هوای بارانی و جاده های لغزنده، خطرناک است و می تواند یکی از سخت ترین موقعیت هایی باشد که راننده با آن مواجه می شود که خوشبختانه با آمادگی و حواس جمعی و اطمینان از سالم بودن تجهیزات خودرو در لحظه می توان از این امر جلوگیری کرد.
  • شاخص بار تایر یک عدد اختصاص داده شده است که مربوط به حداکثر وزنی است که یک تایر می تواند به طور ایمن تحمل کند.

مزایا و معایب لاستیک واریور


واریور اولین بار در سال 2011 و در طی همکاری مشترک میشلن و بزرگترین کمپانی تولیدی لاستیک در چین، که دابل کوین نام دارد، تاسیس شد. لاستیک چینی واریور با بهره گیری از دانش فنی میشلن توانسته نظر بازارهای بین المللی را نیز به خود جلب کند و در دسته تایرهای درجه یک چینی قرار بگیرد

پیشرفت صنعت لاستیک تا به امروز


در دنیایی که فناوری و تکنولوژی استفاده شده در خودروها روز به روز درحال افزایش می باشد، داشتن تایرهایی که با ایده و نوآوری های جدید تولید می شوند، برای داشتن سفرهای ایمن و کارآمد ضروری می باشد.

فشار لاستیک در هوای سرد


فشار مناسب تایر برای حفظ کشش و کاهش خطر تصادف حیاتی است. کم باد بودن لاستیک علاوه بر آسیب به تایر و کاهش طول عمر مفید آن می تواند سلامتی و ایمنی سرنشینان را نیز تهدید کند.

تأثیرات آب و هوا بر روی فشار لاستیک خودرو


با تغییر فصول و نوسان دما، ممکن است فشار تایرها تغییر کند و این تغییرات منجر به تورم بیش از حد یا کم باد شدن لاستیک‌های شما بشود.اگر می خواهید لاستیک‌های شما، هندلینگ لازم ، کشش و دوام مناسب را داشته باشند، باید فشار هوای کافی تایرها را مرتب بررسی و حفظ کنید.

بهترین لاستیک برای پژو 207


لاستیک استاندارد این خودرو سایز 185/65R14 می باشد ولی شما می توانید سایز 195/60R14 و لاستیک سایز 205/60R14 را نیز جایگزین سایز استاندارد این خودرو کنید. برندهای مختلف لاستیک ایرانی مانند : بارز ، ایران تایر ، یزد تایر ، کویر تایر و گلدستون با قیمت مصوب دولتی و لاستیک خارجی مانند : میشلن و تراینگل انتخاب های مناسبی برای خرید و نصب بر روی این خودرو هستند .

چگونه باد صحیح تایر را برای خودروی خود پیدا کنم؟


نگهداری لاستیک یکی از مهمترین کارهایی است که می توانید از نظر ایمنی و هزینه برای خودروی خود انجام دهید.  ساده ترین راه برای مراقبت از لاستیک های خود که سریع و ارزان است: حفظ باد صحیح لاستیک است.

همکاری مایکروسافت و بریجستون برای توسعه اولین سیستم کنترل آسیب تایر در دنیا


شرکت مایکروسافت و شرکت ژاپنی بریجستون که یکی از بزرگترین تولید کننده تایر در دنیا می باشد ، همکاری جهت توسعه سیستم کنترل آسیب تایر (TDMS) را آغاز کردند . این سیستم با اتصال به سیستم عامل MCVP (Microsoft’s Connected Vehicle Platform ) مایکروسافت ، آسیب وارد شده به تایر را در همان لحظه تشخیص و اتفاقات روی سطح تایر را شناسایی و به راننده اطلاع می دهد.

همه چیز درباره لاستیک‌های پنچررو


اولین تایر‌های پنچر‌رو(ران-فلت) در سال 1980 میلادی وارد بازار شدند، با این حال این لاستیک ها از پرطرفدار‌ترین نوع تایر‌ها هستند.علاوه‌بر کارخانجات تولید خودرو که به صورت استاندارد این تایر را روی خودرو‌های خود نصب می‌کنند، مصرف کنندگان بسیاری نیز متقاضی این تایر‌ها هستند. در اینجا چگونگی عملکرد و مزایای این تایر‌ها را بررسی خواهیم کرد:

خطرات رانندگی با تایر‌های کم باد


به گفته وزارت انرژی ایالات متحده ، اطمینان از اینکه لاستیک ها همیشه دارای باد مناسب باشند، می تواند مصرف سوخت را تا 3 درصد کاهش دهد ولی در صورتی که لاستیک ها کم باد شده باشند می توانند به ازای هر 1PSI افت فشار ، 0.2 مصرف سوخت را افزایش دهند.

راهنمای کامل چراغ‌های هشدار دهنده روی داشبورد


راهنمایی کامل علائم چراغ های هشدار دهنده خودرو را بدانید

راهکارهای ساده برای یک رانندگی لذت بخش در تابستان


چهار حلقه لاستیکی که زیر خودروی شماست نقش مهمی را در ارتباط با جاده دارند برای محافظت از آنها بیشتر بدانید

نقش والو (والف) در تایر


وجود والو چه فایده ای دارد؟! با وجود والو این اطمینان حاصل می شود که فشار باد داخل لاستیک محفوظ می ماند.

تایرهای ران فلت پیرلی (Pirelli)


در چند سال اخیر صنعت خودرو سازی بسیار مورد توجه سرمایه گذاران و سهام داران قرار گرفته است. وجود آنها کمک شایانی به رشد این صنعت کرده است. همانطور که می دانید یکی از اصلی ترین اجزای خودرو لاستیک می باشد.

انواع سنسور های TPMS


سیستم کنترل فشار باد تایرTMPS) ) یک سیستم الکترونیکی در وسیله نقلیه شما است که فشار هوای لاستیک شما را کنترل می کند و هنگام پایین آمدن خطرناک به شما هشدار می دهد.

دستگاه فشار سنج


فشارسنج باد لاستیک وسیله ایست برای اندازه گیری میزان فشار باد درون لاستیک های خودرو شما. از انجایی که میزان استاندارد و خاصی برای فشار باد لاستیک تعیین شده است

روغن ریزی خودرو


یکی از مشکلاتی که گاهاً امکان دارد برای خودرو به وجود بیاید، روغن ریزی است. اگر خودروی شما روغن ریزی دارد حتما آن را جهت تعمیر پیش مکانیک ببرید. یکی از راه حل های جلوگیری از به وجود آمدن این مشکل، تعویض به موقع روغن های چهارگانه ی ماشین به خصوص روغن ترمز است.

3 دلیل عمده ی پنچر شدن لاستیک


شرایط بد جاده ای: هرچه شرایط جاده بدتر باشد، احتمال پنچری لاستیک خودرو بیشتر میشود. آسفالت بد، چاله چوله های خیابانها، اشیا تیز و ... همه ی اینها موارد و شرایطی هستند که باعث بروز ایراد در لاستیک میشوند

سیستم TPMS چیست؟


سیستم Tire Pressure Monitoring System ،TPMS یا همان سنسور فشار باد تایر، مسئول آگاهی و هشدار به راننده در هنگامی است که یک یا چند لاستیک به میزان قابل توجهی کم باد شده اند و شرایط رانندگی در این وضعیت خطرناک شده است.

PSI چیست ؟


"PSI"  مخفف  (pounds per square inch) میباشد. در واقع "PSI"  واحد استاندارد اندازه گیری فشار هوا است. هنگام اندازه گیری فشار باد تایر هر"PSI"  برابر است با فشار هوا بر روی یک منطقه ی 1 اینچی از لاستیک (تایر)

  • قبلی
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • بعدی
مقایسه 0