• یکی از برندهایی که در سال های اخیر به محبوبیت زیادی دست پیدا کرده است، لاستیک واریور است که با بهره گیری از مواد با کیفیت، فناوری پیشرفته و دانش فنی یکی از تایرساز های برتر دنیا برند میشلن، طراحی و تولید شده است.
  • رانندگی در هوای بارانی و جاده های لغزنده، خطرناک است و می تواند یکی از سخت ترین موقعیت هایی باشد که راننده با آن مواجه می شود که خوشبختانه با آمادگی و حواس جمعی و اطمینان از سالم بودن تجهیزات خودرو در لحظه می توان از این امر جلوگیری کرد.
  • شاخص بار تایر یک عدد اختصاص داده شده است که مربوط به حداکثر وزنی است که یک تایر می تواند به طور ایمن تحمل کند.

تفاوت بین انواع لاستیک را بدانید


با توجه به انواع گوناگون لاستیک بهتر است لاستیک‌های خودرو را متناسب با وسیله نقلیه و شرایط آب و هوایی و رانندگی که به طور منظم انجام می‌دهید، تهیه کنید.

تیک آف چیست ؟


کلمه ی Take off یک اصطلاح رایج است که به لحظه ی آغاز پرواز هواپیما گفته می شود و در مسابقات اتومبیلرانی سرعتی کاربرد زیادی دارد.

تفاوت بین لاستیک های All-Terrain و Mud-Terrain


ممکن است این سخت ترین تصمیمی باشد که هر یک از علاقه مندان به آفرود با آن روبرو شوند ، اینکه آیا با لاستیک All-Terrain یا Mud-Terrain به سفر و آفرود بروند ؟ آنها با انتخاب این تایرها نگران مسیرهای سنگی ، ناهموار و گل آلود نخواهند بود و کسانی که به آفرود می روند به شما خواهند گفت که تایر مناسب می تواند یک خاطره خوب در مسیر و یا یک کابوس برای شما بسازد .

تایر همه زمین ها و جاده ها ( All-Terrain ) چیست ؟


یکی از اجزای اساسی هر خودروی آفرودی لاستیک است. آنها اتصال نهایی بین راننده و زمین هستند و باید در برابر سخت ترین شرایط مقاوم باشند . اینکه شما چه نوع تایری را روی خودرو آفرود خود قرار می دهید بستگی به نحوه استفاده شما از آن خودرو دارد .

16حقیقت جالب درباره تایرها


شما چه مقدار درباره تایرها می دانید ؟ شاید شما فکر می کنید تایرها یک بخش ساده از ماشین هستند که باید به طور منظم تعویض شوند . این درست است ، اما حقیقت های جالب و زیادی درباره تایرها وجود دارد که بیشتر مردم نمی دانند . این مقاله جالب و سرگرم کننده ای درباره تایرهای خودرو است .

اصطکاک ، چنگ زنی و چسبندگی لاستیک


اصطکاک نیرویی است که مانع حرکت رو به جلوی لاستیک بر آسفالت می‌شود.در مجموع دو نوع اصطکاک داریم، اصطکاک ایستایی و اصطکاک جنبشی اصطکاک ایستایی مربوط به سطوحی هستند

هیدروپلنینگ چیست؟


حالتی است که تایر روی یک سطحی از آب حرکت می‌کند و تماس و چسبندگی خود را با سطح جاده از دست می‌دهد که نتیجه آن از کنترل خارج شدن خودرو می‌باشد.

علل و انواع آسیب لاستیک


تایر‌ها می تواند به دلایل مختلف آسیب ببینند، می تواند بدون این که راننده بلافاصله آگاه شود مشکلی رخ دهد. شایع ترین انواع آسیب های پیش آمده در تایر سوراخ، بریدگی، ضربه، ترک، برآمدگی و سایش نامنظم است. در این بخش علائم و نشانه ها را برای کمک به شما در تشخیص این مشکل توضیح خواهیم داد

آزمون های ترمز گیری تایر بارز


آزمون ترمزگیری و ارزیابی تایر بارز بر روی سطوح های مختلف را مطالعه کنید

نکاتی که برای رانندگی مناسب در زمان بارندگی باید بدانید


در زمان رانندگی احتیاج به رعایت برخی موارد دارید تا رانندگی امن و بدون حادثه ای داشته باشید. این موارد به تفکیک قبل از حرکت و نیز در زمان رانندگی ذکر شده است

تفاوت عملکرد لاستیک جدید و کارکرده چگونه است؟


برای درک چسبندگی تایر و سطح، باید سه جز‌ء اصلی دخیل در چسبندگی آن را شناسایی کرد که شامل موارد ذکر شده در مقاله می باشد

لاستیک یخ شکن


اگر در جایی زندگی میکنید که هر سه ماهه فصل زمستان برف یخبندان است، حتما باید از همین نوع لاستیک ها استفاده کنید بیشتر بدانید

آیرودینامیک


برای درک بهترآئرودینامیک، شاید بهتر است به آسمان نگاه کنیم. همان اصول اولیه‌ای که باعث ماندن هواپیما در هوا می‌شوند، برای چسباندن خودروها به سطح زمین مورد استفاده قرارمی‌گیرند. مقطع منحنی بال‌های هواپیما باعث منحرف‌ کردن جریان هوا و«عبور با فشار» بخشی ازهوا در سطح بالا و بخشی دیگر در پایین بال می‌شود.

اسلیک و سمی اسلیک


تایرهای اسلیک (slick) تایرهای مخصوص مسابقه هستند. این تایرها بیشتر در مسابقات فرمول 1 و درگ کاربرد دارند.

چاله چوله!


همانطور که میبینیم وضعیت آسفالت خیابانهای سطح شهر خیلی جالب نیست. دست اندازهای بسیار بلند غیراصولی، چاله و چوله ها، آسفالت های کنده شده و...همه ی اینها از مواردی هستند که آسیب هایی را مستقیما به لاستیک های خودرو وارد میکنند. اما چاره ای هم نیست. ما روزانه شاید به کرات از خودرو خود استفاده کنیم. خودروهای ما نیز روی همین خیابان ها و جاده ها در حرکتند. پس تنها راه حل کنار آمدن با آنها رعایت چند نکته است که میخواهیم درمورد آن صحبت کنیم.

3 دلیل عمده ی پنچر شدن لاستیک


شرایط بد جاده ای: هرچه شرایط جاده بدتر باشد، احتمال پنچری لاستیک خودرو بیشتر میشود. آسفالت بد، چاله چوله های خیابانها، اشیا تیز و ... همه ی اینها موارد و شرایطی هستند که باعث بروز ایراد در لاستیک میشوند

وضعیت بازیافت لاستیک در ایران


محیط زیست سالم یک ضرورت مطلق برای رفاه و سیاست همه دولت ها است. جامعه بشری با گسترش روز به روز جمعیت و توسعه و تحولات بزرگ در صنعت تولید با مشکلات زیست محیطی بسیاری مواجه شده است و میل انسان برای رفع نیازها، تعادل طبیعی محیط را به هم می زند. به همین دلیل امروزه بازیابی و استفاده بهینه از منابع خروجی و حفاظت از محیط زیست مورد توجه جدی قرار گرفته است.

6 دلیل برای ماندن رد یا خراش لاستیک روی آسفالت های تازه


رد لاستیک (تایر) غالبا روی آسفالت هایی که به تازگی روکش شده اند نمایان میشود و به مرور زمان از روی آن پاک میشود، بد نیست دلایل این اتفاق را با هم بررسی کنیم.

UTQG در تایر چیست؟


میزان دما، سایش و چسبندگی لاستیک (تایر) برروی دیواره ی آن ثبت شده است که به نام "UTQG" یا همان درجه بندی یکسان کیفیت معروف است.

انواع سطح جاده


انواع سطح جاده را بشناسید.

بازیافت لاستیک


بازیافت لاستیک فرایندی است که در آن لاستیک هایی که کارآیی خود را از دست داده اند دوباره مورد استفاده قرار میگیرند. تایر در دسته ی ضایعات بزرگ و مشکل زا قرار دارد و به آسانی قابل بازیافت نمی باشند و اگر بخواهیم آنها را دفن کنیم نیازمند فضایی بسیار وسیع هستیم.

  • قبلی
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • بعدی
مقایسه 0