چرا در خودرو های جدید لاستیک زاپاس از لاستیک معمولی کوچک تر است؟





لاستیک ها زاپاس جدید

مطمئناً برای اکثر رانندگان مسئله ی پنچر شدن لاستیک پیش آمده است. در مقالات زیادی در وب سایت هایپرتایر درباره ی چگونگی پنچرگیری تایر ، استفاده از اسپری پنچرگیری لاستیک ، لاستیک های پنچررو چه کاربردی دارند و نکاتی درباره ی لاستیک زاپاس با شما صحبت کرده ایم. در اینجا قصد داریم درباره ی لاستیک های زاپاس کوچک که امروزه در اکثر خودروهای جدید مشاهده می شود ، صحبت کنیم.

همانطور که میدانیم، در خودرو های جدید لاستیک زاپاس از چهار لاستیک اصلی خودرو کوچک تر می باشد. علت اصلی آن هم استفاده ی کوتاه مدت و موقت از آن است. در اکثر وسایل نقلیه یک تایر جایگزین با همان اندازه ی تایر زیر خودرو ارائه می شود ، اما امروه شاهد این هستیم که خودروسازان یک لاستیک جمع و جور که به آن "دونات" نیز گفته می شود ، داخل خودرو به عنوان لاستیک زاپاس قرار می دهند.این جایگزین های اضطراری دارای قطر کوچکتر ، عرض باریک و آج کم عمق تر هستندکه در اصل برای عبور از موقعیتی که در آن قرار گرفته اید طراحی شده اند. در اینجا به تفاوت های اصلی زاپاس و لاستیک اصلی اشاره می کنیم:

  • لاستیک زاپاس خودرو به طور معمول از لاستیک های دیگر خودرو کوچک تر است. در واقع نیم اینچ تا دو اینچ تفاوت در قطر و عرض لاستیک زاپاس با لاستیک اصلی وجود دارد که همین امر باعث کوچک تر به نظر رسیدن زاپاس می شود.

  • ساختار رینگ لاستیک زاپاس از اهمیت کمتری برخوردار است. به نحوی که برای ساختن آن از فولاد سبک تری استفاده می شود. سبک بودن وزن لاستیک زاپاس کار نصب را نیز راحت تر می کند.

  • این لاستیک طوری طراحی شده است که نسبت به تایرهای معمولی فضای کمتری را هنگام ذخیره در صندوق عقب اشغال می کند.

  • وزن اضافی را هنگام حمل روی خودرو به حداقل می رساند، چون دارای چرخ و رینگ سبک تر هستند.

  • برای استفاده طولانی مدت مانند لاستیک های استاندارد در نظر گرفته نشده است.

  • برای سفر کمتر از 100 مایل و زیر 50 مایل در ساعت در نظر گرفته شده است.

  • عمق آج لاستیک زاپاس کم می باشد.

  • دارای قیمت مقرون به صرفه تر نیز است.

رانندگی با تایر زاپاس برای مدت زمان طولانی بسیار مهم است ، زیرا تفاوت در اندازه به تدریج باعث عدم بالانس تایرها و کاهش فرمانپذیری خودرو می گردد.  علاوه بر این ، سایز کوچکتر آن منجر به تفاوت دور در دقیقه نسبت به سه تایر دیگر می شود. این لاستیک ها در اصل برای شرایط اضطراری ساخته شده اند و از عمق آج کمی برخوردارند ، پس قدرت سایش و چسبندگی لاستیک نیز به مراتب کم است. می توان نتیجه گرفت که لاستیک زاپاس خودرو، تنها تا رسیدن به یک مسیر امن با ما همراه است و کاربردی کاملا موقتی دارد. در واقع این لاستیکها برای استفاده ی طولانی مدت طراحی نشده اند. شما با لاستیک زاپاس خودروی خود میتوانید از ۸۰ تا ۱۱۰ کیلومتر مسافت را طی کنید. همین مقدار مسافت کافیست تا شما به اولین تعمیرگاه یا فروشگاه لاستیک جهت تعویض لاستیک خود برسید.

لاستیک های یدکی و زاپاس بیش از 100 سال است که وجود دارد ، اما ما وارد دوران جدیدی می شویم.با پیشرفت تکنولوژی و جایگزینی آنها با کیت های سریع پچ ، نیاز به لاستیک یدکی برطرف می شود ، این "چرخ های پنجم" به زودی به تاریخ تبدیل خواهند شد.


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0