لاستیک تیوبلس




درباره لاستیک تیوبلس بیشتر بدانیم

تایرهای تیوبلس (که به آنها لاستیک بدون تیوب نیز گفته می شود) تایرهای پنوماتیکی هستند که نیازی به تیوب داخلی جداگانه ندارند. برخلاف لاستیک‌های بادی که از یک تیوب داخلی جداگانه استفاده می‌کنند، تایرهای تیوبلس دارای پوشش ها و لایه های متعدد است که به طور یکپارچه در مهره لاستیک قالب‌گیری می‌شوند به طوری که باعث می گردد باد و هوای داخل تایر تخلیه نگردد. این تایرها نسبت به تایر های معمولی آسیب پذیری کمتری دارند، به این معنا که اگر میخ یا شی تیزی وارد لاستیک تیوبلس شود از آن شی به عنوان درپوش استفاده میکند و مانع خروج هوا از آن میشود.


لاستیک تیوبلس چیست و چگونه کار می کند؟

لاستیک‌های بدون تیوب شبیه لاستیک‌های معمولی هستند. این نوع لاستیک ها توسط یک لایه نازک از جنس بوتیل پوشانده شده اند که باعث عایق بندی آن گردیده و از خروج باد و هوا از آن جلوگیری می کند. دیواره‌های جانبی این تایرها ضخیم‌تر و مهره‌های آنها کمی متفاوت تر (بخشی از لاستیک که با رینگ در تماس است) است که به حفظ بهتر هوا کمک کنند. رینگ‌های تایرها تیوبلس نیز کمی متفاوت هستند تا به باد کردن لاستیک کمک کنند. لاستیک های تیوبلس سال هاست که در خودروها و موتورسیکلت ها استفاده می شود. از آنجایی که لاستیک‌های دوچرخه سبک‌تر و نازک‌تر هستند، معمولاً از درزگیرها برای پر کردن ریز سوراخ‌های معمول در لاستیک‌ها استفاده می‌شود، به مهر و موم شدن مهره‌های تایر کمک می‌کند.

تایرهای تیوبلس مزایای واضحی در سرعت، راحتی، چسبندگی و محافظت در برابر سوراخ شدن دارند. آنها از اصطکاک غیر ضروری بین لاستیک ها جلوگیری می کنند، که مقاومت غلتشی را کاهش می دهد. تایرهای تیوبلس عملکرد بهتری را ارائه می‌دهند و خطر تخت شدن را نیز کاهش می‌دهند، اما کمی گران‌تر هستند و به نگهداری بیشتری نیاز دارند.

امروزه برای اکثر خودرو ها لاستیک های تیوبلس پیشنهاد میشود. چراکه این تایرها امنیت بیشتری دارند. در اینجا به یک سری از مزایای تایرهای تیوبلس اشاره میکنیم:

۱.به راحتی پنچر نمیشود.

۲.راحتی بیشتر در سرعت بالا ایجاد میکند.

۳.استفاده از آن موجب کاهش وزن خودرو میشود.

۴.طول عمر بالاتری دارند.

۵.نصب آن بسیار ساده است.

6.با جدیدترین فناوری لاستیک و طراحی رینگ پهن تر، عملکرد بسیار بهتری را ارائه می دهد.

7. به دلیل وجود درزگیر در لوله ها، مقاومت در برابر سوراخ شدن افزایش می یابد.

تنها عیبی که برای لاستیک تیوبلس میتوان برشمرد این است که با هر ضربه ی شدید و یا عبور از دست انداز امکان کج شدن رینگ آنها و در نتیجه تخلیه ی باد تایر از کنار رینگ وجود دارد. از دیگر معایب لاستیک تیوبلس می توان به هزینه بیشتری آن اشاره کرد. با خرید تایرهای تیوبلس ممکن است به رینگ های جدید و وسایل بیشتر نیاز داشته باشید.


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0