چگونه راننده ی خوبی باشیم؟!




1. با برنامه رانندگی کنید: همیشه قبل از حرکت مسیر خود را تعیین کنید تا دچار سردرگمی نشوید.

2 .تمرکز داشته باشید: نگذارید مسائل جانبی تمرکز شما را به هم بزند همواره به روبرو نگاه کنید. آیینه های خودرو را  تنظیم نگه دارید.

3. کمربند ایمنی را ببندید: ثابت شده است که بستن کمربند ایمنی میزان مرگ میر ناشی از تصادفات را تا 50 درصد کاهش میدهد.

4. با سرعت مجاز برانید: رانندگی با سرعت مجاز به راننده کمک میکند تا در صورت برخورد ناگهانی با موانع بتواند کنترل ماشین را در دست داشته باشد.

5. از راهنما استفاده کنید: در صورتی که تصمیم به توقف دارید حتما از فلشر استفاده کنید یا در صورت تغییر جهت از راهنماهای خودرو استفاده بفرمایید.هرگز در وسط تقاطع تغییر مسیر ندهید. به دیگران راه بدهید.به خصوص هنگامی که در ترافیک هستید. هیچ وقت در رسیدن به مقصد عجله نکنید.

6. فاصله ی ایمنی را رعایت کنید: قانون سه ثانیه، راهی ساده برای اطمینان از این نکته است که فاصله خودروی شما با خودروی جلویی مناسب است. یک نقطه ثابت در مسیر خودروی جلویی تان را در نظر بگیرید، مثلاً تابلوی راهنمایی یا یک ساختمان  اگر قبل از اینکه تا سه بشمارید به آن نقطه رسیدید، فاصله شما با ماشین جلویی کمتر از میزان لازم است و باید فاصله تان را بیشتر کنید.

7. ورود ممنوع نروید: اگر اتومبیلی در مسیر درست خودش در حال عبور است و شما اشتباها وارد ورود ممنوع شده اید، چراغ خودرو خودتان را خاموش کنید و از راننده عذرخواهی کنید.  

8. به حق عابرین پیاده احترام بگذارید: خط عابر پیاده بیانگر این پیام است که همیشه حق با عابر است. پس قبل از رسیدن به آن از سرعت خود بکاهید تا عابرین بدون ترس و با ارامش از خیابان عبور کنند.


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0