قانون 3 ثانیه




قانون 3 ثانیه

فاصله ی مجاز به مقدار فاصله ی مشخص بین خودرو شما و خودرو مقابلتان گفته میشود. با حفظ این فاصله ی ایمن میتوان در شرایط مختلف مانور داد. این مسئله به قانون 3 ثانیه معروف میباشد. این قانون میگوید که شما از نظر زمانی باید به اندازه ی 3 ثانیه با ماشین مقابل فاصله داشته باشد. جالب است بدانیم که رعایت این قانون تا به حال جان خیلی ها را نجات داده است.

به طور معمول 1.5 ثانیه طول میکشد تا راننده خطر جلوی خود را ببیند و مهم تر از آن  1.5 ثانیه دیگر نیاز دارد تا نسبت به خطر واکنش نشان دهد. پس رعایت این ثانیه بسیاراصولی بوده و با در نظر گرفتن همه ی شرایط سنجیده شده است.

نحوه ی محاسبه ی این زمان به این قرار میباشد: ابتدا، صبر کنید تا ماشین جلویی شما از یک جسم ثابت مثل درخت، تابلو و یا چراغ بگذرد. به محض رد شدن اتومبیل مقابل از کنار هر یک از موارد گفته شده، راننده باید شروع به شمردن کند: "هزار و یک، هزار و دو، هزار و سه".اگر کمتر از 3 ثانیه به همان جسم ثابت رسیدید نیاز به کمتر کردن سرعت خود دارید. این حالت برای رانندگی در شرایط عادی میباشد. اگر در حال رانندگی در شرایط آب و هوایی سخت و یا بارانی هستید، یک ثانیه باید به 3 ثانیه اضافه کنید. اگر ماشین شما شاسی بلند است 5 ثانیه فاصله ی ایمن شما خواهد بود. و چنانچه ماشین کامیون باشد حداقل 6 ثانیه زمان نیاز دارید.

علاوه بر فاصله ی طولی، فاصله ی عرضی نیز مهم میباشد.اگر بین خطوط برانیم به صورت خودکار در فاصله ی عرضی مناسبی قرار خواهیم گرفت. رعایت کردن تمامی مطالب فوق بسیار بسیار بستگی به فرهنگ رانندگی دارد. امیدواریم که فرهنگ صحیح رانندگی روز به روز در جامعه ی ما بیشتر جا بیافتد تا کمتر شاهد حوادث تلخ باشیم.


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0