میزان فرمان




میزان فرمان

هنگامي كه فرمان خودرو تنظيم باشد، مسير حركت وسيله نقليه كاملا به ‌صورت مستقيم و در امتداد جهتي كه راننده انتخاب مي‌كند قرارمي‌گيرد اما عوامل مختلفي باعث مي‌شوند تا فرمان از حالت ميزان بودنش خارج شود. عواملی مانند عدم بالانس چرخ ها، مشکل لاستیک ها، کم بودن یا زیاد بودن باد لاستیک و یا مشکل جلوبندی باعث میشوند تا فرمان ما به اصطلاح میزون نباشد.

شاید این سوال برای ما پیش بیاید که آیا قبل از خرید تایر جدید جلوبندی را تنظیم کنیم یا پس از خرید؟ در جواب باید بگوییم که تقدم و تاخر این کار خیلی فرقی نمیکند ولی با این حال ممکن است مکانیک شما به شما توصیه کند که پس از نصب تایر ها این کار را انجام دهید. در حقیقت بهتر است که سیستم جلوبندی بعد ازنصب لاستیک جدید صورت گیرد. معمولا توصیه میشود که حتی اگر مشکلاتی مثل کشیدگی فرمان برای خودرو شما پیش نیامد، سالی یکبار جهت انجام این کار به تعمیرگاه مراجعه نمایید. چراکه در خودروهای هیدرولیک امروزی تشخیص این مسئله کمی سخت است و نیاز به دقت و حساسیت بالا دارد. تنظیم نبودن جلوبندی و میزان نبودن فرمان باعث ساییدگی لاستیک شده و در نهایت موجب کاهش طول عمر میشود.


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0