خودرو های بدون راننده (خودران)




خودرو های بدون راننده (خودران)

خیلی خیلی زودتر از آنچه فکرش را میکنیم خودروهای هوشمند بدون راننده به جوامع بشری میپیوندند. شاید این سوال پیش بیاید که با توجه به سرعت توصیف ناپذیر پیشرفت تکنولوژی، چرا تا به حال این خودرو ها وارد بازار نشده اند؟ پاسخ این سوال این است که، خودروهای بدون راننده روی کار نمی آیند تا زمانی که ما انسانها ابتدا در نگرشمان و بعد در زیرساختهای جاده ایمان تغییر ایجاد نکنیم.

اگرموانعی از قبیل مشکلات جاده ای وجود نداشت مطمئنا اکنون ما توسط خودروهای بدون راننده سفر میکردیم. تصادفات جاده ای سالانه جان 1.3 میلیون نفر را میگیرد. تولید خودروهای هوشمند این مسئله را به حداقل میرسانند. اما نه خودروسازان و نه فناوران میتوانند این مسئله را به تنهایی درک و مدیریت کنند. چراکه آنها به تلاش جامعه نیز نیازمندند.

در آینده، اتومبیل های بدون راننده امن ترین وسیله برای حمل ونقل خواهند بود. از آنجایی که این اتومبیل ها با استفاده از هوش مصنوعی طراحی خواهند شد، شما حسی جدید و متفاوت را با آنها تجربه خواهید کرد.

هم‌ اکنون نیز شرکت ‌هایی نظیر بی ام و، مرسدس بنز، آئودی، ولوو، تسلا و… مدل‌ هایی از این نوع خودرو را تولید کرده‌اند. ازقابلیت های اصلی اتومبیل های خودران میتوان به نقشه ومکان یابی، اجتناب از برخورد با موانع، برنامه ریزی مسیر و... اشاره کرد.


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0