افزایش نرخ تایر




به گزارش خبر خودرو، سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر ایران از تعامل با دولت  به منظور دستیابی راهکاری جهت اعمال هزینه تولید در قیمت لاستیک خبر داد و گفت : اینکه زنجیره تولید تایر در جریان افزایش هزینه ها قیمت ها را بالا ببرد قطعا روند معقولی نخواهد بود .

مصطفی تنها در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو اظهار داشت : با وجود اینکه نمی توان از تاثیر نرخ ارز بر هزینه تولید غافل شد اما امروز مهمترین مشکل افزایش 72 درصدی مواد اولیه است که باید برای این مساله راهکاری در نظر گرفته شود.

وی تصریح کرد : در صورت عدم کنترل نرخ مواد اولیه تولید ، مسلما افزایش قیمت تایر رقم کم نخواهد بود چنانچه پیش بینی می شود 20 درصدی افزایش را در این صنعت شاهد باشیم.

وی گفت : البته باید متناسب با خروجی و سود حاصله در تولید ، درصد افزایش هزینه ها محاسبه و سپس اعلام شود این در حالی است که تولیدکنندگان تمایلی به افزایش قیمت ندارند.

وی گفت : تولیدکنندگان در تلاشند تا بازار قیمت تایر را متعادل نگه دارند چرا که هر گونه خروج بازار از تعادل به نفع هیچ کسی نخواهد بود.

وی افزود : با ادامه افزایش نهاده های تولید تایر و نرخ ارز ناگزیر به بازنگری در قیمت ها خواهیم بود.

عضو کمیته اجرایی انجمن صنفی صنعت تایر در ادامه به تاثیر تک نرخی شدن ارز بر قیمت تمام شده تولید پرداخت ، اظهار داشت : در شرایطی که بخش مهمی از اقتصاد کشور به مواد و قطعات وارداتی وابسته است ، هر گونه اهتمام دولت نسبت تک نرخی شدن ارز قطعا به نفع صنعت کشور و موجب شفاف سازی در اقتصاد خواهد شد.

تنها گفت : از آنجا که نزدیک به 70 تا  80 درصد قیمت تمام شده تایر را مواد اولیه تشکیل می دهد مسلما یکسان سازی نرخ ارز حدود 40 درصد از قیمت تمام شده تایر را متاثر خواهد نمود.

وی در ادامه به اهداف مورد تاکید صنعت تایر در افق 1404 اشاره کرد و اظهار داشت : در گام نخست و در جریان دستیابی به اهداف صنعت تایر ، باید ظرفیت کارخانه‌های تولید تایر افزایش یابد تا هزینه سربار کاهش و قیمت تمام‌شده تولید نیز رقابتی شود.

وی گفت : البته افزایش ظرفیت تولید در شرایط کنونی بازار پاسخ گو نخواهد بود هر چند نسبت به ماههای گذشته بازار تایر شرایط بهتری یافته اما به این معنی نیست که بازار تایر از رکود خارج شده است از این رو با بهبود شرایط اقتصادی و بازار تولید قطعا می توان در راستای اهداف تبیین شده حرکت های جدی تر داشت.

منبع: خبرخودرو


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0