بازار لاستیک در چندسال آینده


بازار لاستیک جهان در سال آینده تحت تاثیر سیاست های اقتصادی کشورهای بزرگ و تصمیمات خریداران متاثر از هزینه های زندگی و رشد قیمت مواد اولیه حرکت خواهد کرد و در همین راستا دوازده عامل موثر بر این بازار را بررسی خواهیم کرد.

افزایش ۴ برابری قیمت لاستیک صحت دارد؟


رسانه‌ها از افزایش چهار برابری قیمت لاستیک در بازه زمانی اردیبهشت سال گذشته تا شهریور امسال خبر داده‌اند. به‌رغم اینکه لاستیک مشمول قیمت‌گذاری دستوری می‌شود، بررسی‌ها نشان می‌دهد در شهریور امسال قیمت برخی از انواع پر مصرف از این محصول تا بیش از ۲۰۰ درصد نسبت به ابتدای سال جاری رشد قیمت داشته‌اند.

هفتمین سالگرد هایپرتایر


با گذشت هفت سال از آغاز حرکتی تازه و خلاق در حوزه تایر، امسال هایپرتایر در حالی هفتمین سالگرد تأسیس خود را جشن میگیرد که در مقایسه با سال های نخست فعالیت خود پیشرفت و توسعه قابل توجهی داشته است.

خرید لاستیک دست‌دوم را توصیه نمی‌کنیم!


به گزارش هایپرتایر به نقل از دنیای خودرو، این روزها گرانی بازار خودرو موجب گران شدن بازار جانبی ان و از همه مهمتر بازار لاستیک شده است. لاستیک خودرو از جمله مواردی است که افزایش قیمت بسیار بالایی را تجربه کرده است. در نتیجه گرانی تایرهای جدید باعث شده اکثر مردم به جای خرید تایرهای نو به خرید لاستیک های دست دوم رو بیاوردند.

دلیل چند نرخی بودن لاستیک در بازار چیست؟


به گزارش هایپرتایر به نقل از رویداد 24 ؛ در پی ادامه دار شدن روند چند نرخی بودن تایرها در بازار، سخنگوی انجمن تولیدکنندگان تایرضمن تشریح دلایل شکل‌گیری نرخ‌های متفاوت برای تایرها در بازار یکی از دلایل اصلی را ارزش گذاری کالا توسط توزیع کنندگان دانست و گفت: تولید کننده علی رغم گرانی مواد اولیه موظف شده لاستیک را با نرخ مصوب به توزیع کننده تحویل دهد، اما در نهایت فعالان بازار تعیین کننده نرخ تایر می‌باشند نه دولت!

تولیدکنندگان داخلی به تولید ۲۵ میلیون حلقه تایر دست یافتند


تولیدکنندگان داخلی با رشد حدود ۲۰ درصدی تولید نسبت به سال ۹۸ برای نخستین بار، به تولید ۲۵ میلیون حلقه تایر دست یافتند. تولید ۹ ماهه سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۱۸ میلیون حلقه تایر است و تا پایان سال رکورد سال گذشته تکرار خواهد شد.

لاستیک کامیون داخلی ۲۵ درصد گران شد


شرکت های تولیدکننده لاستیک از افزایش ۲۵ درصدی لاستیک سنگین بایاس و ۱۵ درصدی رادیال خبر داده اند.

گرانی 30 تا 40 درصدی لاستیک


به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در پی افزایش قیمت انواع تایر، اعضای هیأت مدیره انجمن صنفی صنعت تایر جهت ارائه توضیحات به سازمان حمایت فراخوانده شدند. این فراخوان با توجه به اعلام انجمن صنفی صنعت تایر مبنی بر افزایش قیمت انواع تایر به استناد اختیارات واگذارشده بر اساس مصوبات ستاد تنظیم بازار و ابلاغ آن به شرکت‌های تولیدکننده بوده است. در این راستا وجاهت این اقدام با ضوابط عمومی قیمت گذاری بر اساس وظائف ذاتی سازمان حمایت باید مورد بررسی و تطبیق قرار گیرد.

شکایت تایرسازان از قطعی برق/ احتمال افزایش قیمت تایر


به گزارش هایپرتایر، مصطفی تنها، سخنگوی انجمن صنعت تایر با بیان اینکه: در صنعت تایر، تولیدکنندگان با دستگاه های مختلفی کار می کنند و با قطعی برق زیان فراوانی به این صنعت وارد می شود، افزود: احتمالا در شهریور ماه افزایش قیمت در تایر اجرایی شود.

احتمال گران شدن قیمت لاستیک / عرضه لاستیک دولتی با نرخ آزاد


آبان سال گذشته قیمت گذاری روی تایرها به تولید کنندگان تایر واگذار شد و آنان هم وعده هایی در راستای رفع مشکلات موجود در عرضه تایر به مردم دادند. اما بعد از گذشت چند ماه نه تنها به وعده های خود عمل نکرده اند بلکه روز به روز مشکلات خرید تایر برای مردم بیشتر شد.

در مصاحبه هایپرتایر با عصر خودرو درباره گرانی تایر بخوانید


با اعطای مجوز افزایش قیمت ۵۰ درصدی انواع تایر به تولید کنندگان این کالای مصرفی از ابتدای آذرماه۹۹، وظیفه قیمت گذاری و نظارت بر روند جدید قیمت ها از سوی وزارت صمت و سازمان حمایت به انجمن تولیدکنندگان تایر واگذار شد.

مشکلات تامین تایر


دشوار شدن واردات و بسته‌شدن تدریجی در‌های ورود کالا به روی واردکنندگان تایرهای خارجی اتفاقی بود که به نفع تولیدکنندگان داخلی تایر تمام شد .

وابستگی ۳۰ تا ۴۰ درصدی صنعت تایر به واردات مواد اولیه


عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید وابستگی ۳۰ تا ۴۰ درصدی صنعت تایر به واردات مواد اولیه و وجود مشکلات متعدد مانند انتقال پول به خارج از کشور، نوسانات ارزی و کمبود نقدینگی موجب شده تولیدکنندگان داخلی نتوانند نیاز بازار را تامین کنند.

موج گرانی بازار خودرو به بازار لاستیک رسیده است


به گزارش خبرخودرو، عضو کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از افزایش ۵۵ درصدی قیمت لاستیک در ماه های اخیر، گفت: افزایش هزینه تولید تایر به واسطه افزایش نرخ ارز، تغییر ارز پایه واردات و تخصیص نیافتن ارز بر واردات در ماه های اول سال، کمبود و گرانی ۱/۵ برابری قیمت

فروش غیراصولی تایر دولتی توسط تولیدکنندگان


صف‌های طولانی خرید تایر دولتی در ماه‌های اخیر برای مردم آزار دهنده شده است و بسیاری از متقاضیان از دریافت تایر با نرخ مصوب ناامید شده و برای تأمین نیاز خود به بازار سیاه تایر رجوع کرده اند.

لاستیک تاریخ مصرف گذشته نداریم


 گرانی انواع لاستیک خودروهای سواری، باری و تجاری موجب گلایه مالکان این خودروها شده است. با د‌اود سعادتی‌نژاد- رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک، روغن، فیلتر، پنچرگیران و فیلترسازان تهران- گفت‌وگو کرده‌ایم.

چرا قیمت تایر در بازار ۲ برابر کارخانه است!؟


این روزها شاهد اختلاف قیمتی تقریباً دو برابری تایر از کارخانه تا بازار آزاد هستیم. در حال حاضر قیمت تایر پراید در کارخانه ۲۸۴ هزار تومان است اما در بازار با قیمت ۵۳۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. قیمت تایر سمند نیز در کارخانه ۳۷۵ هزار تومان است در حالی که در

واردات لاستیک از چین باید فورا متوقف شود


نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: لاستیک‌های بازیافتی عمر مفید کوتاه‌تری نسبت به لاستیک‌های استاندارد دارد و خطر ترکیدگی آن‌ها چندین برابر دیگر لاستیک‌ها است. سیداحسن علوی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با هشدار نسبت به نبود نظارت بر واردات لاستیک، گفت:

توزیع بیش از 900 حلقه لاستیک حواله‌ای بین ناوگان باری شهرستان گناباد


رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان گناباد گفت: با توجه به گرانی و کمیابی لاستیک که موجب بروز مشکلاتی در صنعت حمل و نقل کشور شده بود، خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و وزارت صنعت، معدن و تجارت، توزیع لاستیک با

در بازار لاستیک چه خبر است؟


نوسانات ارزی که از اواخر سال گذشته آغاز و از ابتدای سال جاری شدت گرفت باعث شد تا بازار بسیاری از کالاها و اجناس دچار تلاطم شود؛ از کالاهای تولید داخل که به واسطه مقرون به صرفه‌تر شدن صادرات آن‌ها، تولیدکنندگان ترجیح می‌دادند کالاهایشان را به جای عرضه و فر

بسته های مقرراتی انقباضی و کاهش واردات تایر سنگین


دولت از سال ۱۳۹۳به بعد و در راستای حمایت از تولید داخلی سیاست های جدیدی در زمینه واردات تدوین نمود که در مجموع کار واردات تایر را سخت کرده و در نتیجه وارد کنندگان نتوانسته اند برای تأمین تایر سنگین مورد نیاز کشور از تمام ظرفیت خود استفاده کنند. تولید تایر

  • قبلی
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • بعدی
مقایسه 0