افزایش تولید 3000 حلقه تایر خودرو در مجتمع لاستیک یزد تا 3 سال آینده/ پیزد؛ 8 سال پیاپی صادرکننده نمونه کشور




هفتادودومین نشست خبری «یک دیدار، یک عرضه» فرابورس به شرکت مجتمع صنایع لاستیک یزد اختصاص یافت و اسکندر ستوده، مدیرعامل این شرکت در آستانه عرضه اولیه سهام مجتمع صنایع لاستیک یزد، از افزایش 3000 حلقه تایر خودرو تا سال آینده خبر داد و گفت: ظرفیت تولید این مجتمع، ۳۱ هزار تن محصول در سال است و در نظر داریم ظرفیت تولید خود را توسعه دهیم.

به گزارش خبرنگار بااقتصاد، مدیرعامل پیزد، تولید تایرهای ون رادیال را جدیدترین محصول این شرکت اعلام و اظهار کرد: خط تولید تایر و تیوب دوچرخه و موتوسیکلت نیز با بهره‌گیری از دانش فنی شرکت آی‌آرسی ژاپن و همچنین تولید تایر و تیوب تایرهای بایاس سواری و وانتی با استفاده از تکنولوژی داخلی در سال 1376 افتتاح شده بود.

به گفته ستوده، حدود ۴۰ درصد از تولیدات تایر یزد به خودروسازان اختصاص دارد و سایر مقادیر تولید در اختیار 260 نمایندگی فروش یزد تایر قرار می‌گیرد و به صورت مویرگی در سراسر کشور و در بازار مصرف توزیع می‌شود.

مدیرعامل پیزد، به برخی اقدام‌های موثر این مجتمع تولیدی، اشاره و اظهار کرد: مجتمع همواره در راستای اصلاح و بهینه‌سازى محصولات خود اقدامات موثرى را انجام داده که از جمله بارزترین آنها تولید تایرهاى رادیال سیمى در سال ۱۳۸۵ با دریافت فناورى رسمى از یکى از مراجع اروپایى به نام وردشتاین هلند است.

ستوده همچنین کسب مقام صادرکننده نمونه کشوری در 8 سال پیاپی را یکی از افتخارات صنایع لاستیک یزد دانست و افزود: عمده سهامداران صنایع لاستیک یزد شامل، مجتمع صنعتی آرتاویل تایر با بیش از ۶۱ درصد، شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) با ۳۶ درصد و آستان قدس رضوی با بیش از ۲ درصد سهام، هستند.

به گفته ستوده، در حال حاضر بیش از ۹۲۰۰ حلقه تایر رادیال وانت و سواری به‌جز تایرهای دوچرخه و موتوسیکلت در مجتمع لاستیک یزد تولید و به بازارهای داخلی عرضه می‌شود.

منبع خبر : با اقتصاد

 


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0