آپاراتی چیست ؟




آپاراتی لاستیک به چه معناست ؟

آپارات دستگاهی برای ترمیم پارگی و سوراخ شدن لاستیک استفاده است که انجام اینکار باید توسط متخصص مربوط به آن صورت گیرد. آنها خدمات متعدد و ویژه ای را ارائه می دهند خدماتی از جمله:

  • بررسی لاستیک
  • تعمیر لاستیک
  • چرخش و جا بجایی لاستیک
  • نصب تایر
  • بالانس لاستیک
  • و ...

که تمامی این خدمات باید به درستی انجام شود زیرا لاستیک ها مهمترین قسمت یک خودرو هستند و عملکرد تمامی قطعات خودرو به آنها وابسته است. هر خودرو بعد از مدتی کارکرد به سرویس های دوره ای احتیاج دارد تا روغن جدید با روغن کارکرده جایگزین شود و سطح مایعات اتومبیل کنترل شده و فیلترها نو شوند. چرا که بسته به نوع رانندگی و آب و هوا و دما ، روغن خودرو کیفیت روانکاری خود را از دست می دهد و ممکن است مقدار آن کاهش یابد.

در این بین تنظیم باد لاستیک خودرو و همینطور بازدید و حصول اطمینان از سلامت آن ها نیز اهمیت ویژه ای دارد. با تنظیم بودن  باد لاستیک ، مقدار مصرف سوخت خودرو کاهش می یابد و فرمان پذیری خودرو نرم تر می شود. علاوه بر تنظیم باد در یک واحد آپاراتی و در صورت نیاز معمولا ، پنچر گیری لاستیک ها را نیز انجام داده می شود. برای انجام حرفه ای امور مربوط به لاستیک باید از ابزار تخصصی استفاده گردد تا سلامت تایرهای شما که مستقیما با سلامت سرنشینان خودرو مرتبط است به درستی تضمین شود. یک لاستیک باید به درستی تعمیر شود زیرا در صورت عدم مراقبت ممکن است خطرات غیر قابل جبرانی را بوجود بیاورد.

 لاستیک خودرو به اندازه موتور شما اهمیت دارد. یکی از مشکلات رایج و غیرقابل اجتناب پنچر شدن لاستیک خودرو می باشد. پنچر شدن تایر غیر ارادی می باشد و مسئله مهم این است در صورت وقوع آن چه باید بکنیم.

توجه داشته باشید که سوراخ شدن تایر با لاستیک آسیب دیدهو فرسوده تفاوت زیادی دارد. پنچر شدن تایر زمانی رخ می دهد که یک جسم خارجی به لاستیک نفوذ کرده باشد و باعث شود فشار تایر به آرامی کاهش یابد. اما خراب شدن لاستیک زمانی رخ می دهد که از تایر بیش از حد استفاده کرده باشیم و از عمر مفید آن مدت ها گذشته باشد، در اینصورت لاستیک ها نیاز به تعویض دارند.

یک سوراخ و یا زخم کوچک در لاستیک خودرو می تواند مشکلات بزرگتری ایجاد کند. اگر لاستیک ها به درستی تعمیر نشوند، ممکن است به کل تایر آسیب برسانند که در نتیجه باید آنها را تعویض کرد. رایج ترین علت سوراخ شدن تایر زمانی است که با یک شیء تیز مانند؛ میخ ، پیچ ، خورده های شیشه و غیره برخورد کرده باشد. همچنین اگر تایر قدیمی و فرسوده باشد ، احتمال پنچر شدن آن بیشتر است. یک لاستیک جدید دارای آج ضخیم و یک پوشش اضافی است که یک جسم تیز ابتدا در آن لایه ها گیر کرده و حتی ممکن است باعث سوراخ شدن آن نشود.

رانندگی در چاله ها و دست اندازها و  محدوده خارج از جاده اجتناب ناپذیر است. اما رانندگی با سرعت زیاد بر روی دست اندازها و جاده های خاکی امکان پنچر شدن لاستیک را افزایش می دهد. همچنین فشار (باد) بیش از حد لاستیک می تواند باعث کشیده شدن لاستیک فرسوده شود و باعث سوراخ شدن آن گردد و این بسیار خطرناک است زیرا می تواند باعث انفجار شود. فشار (باد) کم لاستیک نیز می تواند باعث ایجاد گرما در داخل تایر شود زیرا آن ها اصطکاک بیشتری دریافت می کند و آن ها  را مستعد سوراخ شدن می کند.

خدمات نصب و بالانس سیار لاستیک

تیم هایپرتایر علاوه بر عرضه و فروش انواع لاستیک ایرانی دولتی و لاستیک خارجی به صورت آنلاین ، برای اولین بار با بکارگیری بروزترین و مجهزترین دستگاه ها و با همکاری تکنسین های کارآزموده ، کلیه ی عملیات نصب و سایر خدمات مربوط به تایر خودرو را به صورت دقیق و در کمترین زمان انجام میدهد. در واقع دیگر نیازی نیست که وقت خود را در ترافیک هدر دهید تا به یک تعمیرگاه یا آپاراتی برسید. با هایپرتایر میتوانید با آسودگی و بدون اتلاف وقت تایر مورد نظر خود را خریداری کنید و در صورت تمایل از خدمات نصب در محل نیز بهره مند شوید.


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0