بالانس چرخ




بالانس چرخ چیست؟

بالانس چرخ فرآیند اتصال وزنه های کوچک به لبه چرخ است تا وزن چرخ ها به طور مساوی بر روی هر محور توزیع شود. به ندرت پیش می آید که هر چهار چرخ خودرو ی شما دقیقا هم وزن هم باشند. در سرعت بالا این عدم تعادل را به راحتی میتوان متوجه شد. از نشانه های عدم تعادل معمولا ارتعاش و لرزیدن ماشین است. در واقع، بالانس کردن تایرها به معنی رفع ناهمگن بودن موضعی لاستیک ها و رینگ ها است. انجام این کار به صورت دوره ای نیز لازم میباشد چراکه تعادل به آرامی  در طول زمان تغییر میکند. برای حفظ تعادل چرخ‌ها، آنها را از ماشین خارج می‌کنند و روی دستگاه بالانس قرار می‌دهند که چرخ را می‌چرخاند تا تعیین کند که وزنه‌ها در کجا قرار گیرند تا هرگونه عدم تعادل را اصلاح کند.

چه مدت می توانید با لاستیک های نامتعادل رانندگی کنید؟

در حالی که هیچ چارچوب زمانی مشخصی برای پاسخ به این سوال وجود ندارد، توصیه می‌شود به محض مشاهده هر یک از نشانه‌هایی مبنی بر عدم تعادل چرخ‌ها، تعادل چرخ‌های خود را بررسی کنید. مهم است که به یاد داشته باشید که چرخ‌های نامتعادل نه تنها باعث فرسودگی زودهنگام لاستیک‌های شما می‌شوند، بلکه می‌توانند باعث مشکلاتی در سیستم تعلیق و بلبرینگ چرخ‌ها نیز شوند.

چرخ ها در شرایط زیر نیاز به بالانس دارند:

۱- نصب لاستیک جدید

۲- جابه جا کردن چرخ های خودرو

۳- پس از پنچرگیری ، آپارات یا سایر تعمیرات

بالانس چرخ خدمات زیر را شامل میشود :

- باز کردن تایر و چرخ

- حصول اطمینان از مساوی بودن میزان باد چرخ ها

- اندازه گیری تعادل چرخ با دستگاه بالانس

- مشخص نمودن علت و محل اصلی عدم تعادل

- اتصال یک وزنه ی سربی در طرف مقابل لاستیک (تایر) برای برقراری تعادل

- نصب لاستیک و چرخ

هزینه بالانس چرخ

یکی از ویژگی های خرید لاستیک از فروشگاه اینترنتی هایپرتایر، نصب و بالانس لاستیک است که توسط تکنسین ها و متخصصین مجرب این مجموعه صورت می گیرد. لازم به ذکر است خدمات نصب و بالانس لاستیک فروشگاه هایپرتایر علاوه بر قیمت مناسب و مقرون به صرفه، بصورت سیار در محل انتخابی مشتری و هم در مراکز خدمات واقع در شرق و غرب تهران هایپرتایر انجام میگیرد. 


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0