نکاتی که برای رانندگی مناسب در زمان بارندگی باید بدانید




نکات مهم رانندگی در روزهای بارانی

جهت رانندگی مناسب در زمان بارندگی می بایست قبل و در حین رانندگی خود را آماده کرده باشیم. در صورتی که خود را از قبل آماده رانندگی در شرایط بارانی نکرده نباشیم، کوچکترین بارشی باعث بروز خطراتی برای ما خواهد شد. به همین دلیل سعی بر آن شده تا با یادآوری توصیه هایی ساده به شما رانندگان عزیز، تجربه رانندگی مطمئن و بدون خطر را برای شما همراه بیاوریم.

شما راننده گرامی، هم قبل از حرکت و هم در زمان رانندگی احتیاج به رعایت برخی موارد دارید تا رانندگی امن و بدون حادثه ای داشته باشید. این موارد در ادامه به تفکیک قبل از حرکت و نیز در زمان رانندگی خواهد آمد:

۱-قبل از حرکت:
تمیز کردن تیغه برف پاک کن ها
قبل از آنکه حرکت کنید با یک دستمال آغشته به شیشه پاک کن یا ماده شوینده، تیغه برف پاک کن ها را پاک کنید تا روغنی که به واسطه رانندگی های گذشته بر روی تیغه برف پاک کن جمع شده است پاک شود. تیغه روغنی برف پاک کن باعث خواهد شد که شیشه به خوبی از باران تمیز نشود و در دید شما اختلال ایجاد کند.

روشن نمودن چراغ ها
روشن کردن چراغ ها کمک خواهد کرد که دیگر رانندگان شما را در این شرایط راحت تر ببینند و شما نیز دید بهتری به واسطه نور چراغ داشته باشید.

کنترل کردن آج لاستیک ها
لاستیکی که آج کافی نداشته باشد می تواند به راحتی در سطح خیابان بلغزد و خطر ایجاد کند. این اتفاق مخصوصا در دقایق اولیه بارندگی که هنوز سطوح جاده ها دارای روغن است، می تواند بسیار خطرناک باشد. توصیه می شود در زمان بارندگی با لاستیک هایی که آج کمترازسه میلیمتر دارند رانندگی نکنید.

داشتن شیشه شور کافی در مخزن
رانندگی با سرعت بالا در اتوبان ها باعث خواهد شد که آب باران که از روی سطح آسفالت بلند شده است بر روی دیگر خودروها بنشیند و سطح شیشه را روغنی و چرب کند. در این حالت استفاده از شیشه شور مناسب است تا چربی ها را پاک کند.

۲-در حین رانندگی:
استفاده از برف پاک کن با سرعت مناسب
تیغه برف پاک کن ها حداکثر هر دو سال یک بار باید تعویض شوند تا به خوبی به سطح شیشه چسبیده و شیشه را پاک کنند. با سرعت چرخش مناسب برف پاک کن دید شما محدود نخواهد بود.

کاهش سرعت
در حین رانندگی باید سرعت متوسط شما، از سرعت متوسط در روزهای معمولی کمتر باشد چرا که دید شما محدودتراست. به همین دلیل برای داشتن کنترل بیشتر در صورت بروز اتفاق، نیاز به سرعت مجاز است. حسن دیگر کاهش سرعت  در این است که کمتر از ترمز استفاده خواهیم کرد که همین مسئله احتمال لغزیدن خودرو را تا حد زیادی کاهش میدهد. و این کمک می کند تا رانندگی مناسب در زمان بارندگی داشته باشید.

افزایش فاصله با خودروی جلویی
در زمانیکه بارندگی نیست، از لحاظ زمانی فاصله دو ثانیه با خودروی جلویی، اما در زمان بارندگی بهتر است حداقل پنج ثانیه فاصله را رعایت کنیم تا خود و دیگران را دچار خطر نکنیم.

پیچیدن با سرعت کمتر
قبل از آنکه به یک پیچ برسید سرعت خود را به میزان قابل ملاحظه ای نسبت به روزهای عادی کم کنید و سعی در کنترل خودرو توسط فرمان کنید تا در طول پیچیدن نیازی به ترمز گرفتن نداشته باشد. این کار باعث می شود تا خطر لغزیدن خودروی شما بسیار کم شود.


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0