چند نکته برای حفظ ایمنی و سلامت لاستیک خودرو




نکاتی برای حفظ و نگهداری لاستیک ها

رانندگی علاوه بر اینکه لذت بخش است ، یکی از پر خطر ترین کارهایی است که در زندگی انجام می دهیم. ما به چهار لاستیک خودرو خود اعتماد می کنیم تا بتوانیم در جاده ها ایمن حرکت کنیم. بنابراین حفظ سلامت لاستیک بسیار مهم است! مهم است که از سالم بودن لاستیک های خود اطمینان حاصل کنید و برای تضمین سلامتی آنها ، چندین کار مانند: حفظ فشار (باد) مناسب لاستیک ، بررسی آج ، بالانس بودن آن ، چرخش و جابجایی منظم لاستیک و رانندگی متمدنانه وجود دارد که می تواند به حفظ سلامتی تایرهای خودروی شما کمک کند. لاستیکها نیز مانند بسیاری از قطعات دیگر خودرو، دارای تاریخ انقضا هستند که به طور مستقیم بر نحوه مراقبت از آنها تأثیر می گذارد.

در اینجا نکاتی وجود دارد که به شما در انجام این کار کمک می کند:

  • فشار باد لاستیک خود را بصورت ماهانه بررسی کنید. لاستیک ها تقریباً 2 کیلوگرم بر سانتی متر مربع در ماه هوا از دست میدهند. البته در آب و هوای سرد ممکن است لاستیک باد بیشتری را از دست بدهد. بنابراین بررسی و تنظیم فشار هوای لاستیک ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. بهترین زمان برای بررسی میزان فشار هوای لاستیک ها قبل از حرکت ماشین و در هنگام سرد بودن تایر ها می باشد. همیشه باد تایرها را بر اساس میزان اعداد توصیه شده توسط خودروساز تنظیم نمایید. رانندگی با لاستیکی که فشار باد نامناسب دارد خطرناک است و می تواند باعث آسیب به لاستیک شود و همچنین بر سواری ، فرمانپذیری و مصرف سوخت تاثیر می گذارد.
  • به طور منظم لاستیک ها را بررسی کنید و بهتر است قبل از سفرهای طولانی مدت حتما این کار را انجام دهید. زمانی که فشار باد لاستیک ها را چک می کنید یا ماشین خود را می شویید، لاستیک ها را از نظر فیزیکی نیز بررسی کنید. مواردی که باید به آنها توجه کنید شامل ترک ، برآمدگی و اشیایی است که ممکن است لاستیک را سوراخ کرده باشد، اشیایی مانند میخ ، پیچ ، شیشه یا سنگ و...  اگر یکی از این اجسام دیوار جانبی لاستیک شما را سوراخ کند ، تایر شما باید تعویض شود. اگر با وسیله نقیله خود به یک سفر طولانی می روید ، قبل از خروج از خانه فشار لاستیک را بررسی کرده و از سلامت آن اطمینان حاصل کنید.
  •  به منظور حفظ ساییدگی آج و حداکثر عمر لاستیک ها ، توصیه می شود که لاستیک های خود را هر 8000 تا 12000 کیلومتر بچرخانید و با یکدیگر جا به جا کنید. در هنگام تعویض لاستیک ها از یکسان بودن سایز لاستیک ها مطمئن شوید و جفت لاستیک های جلو و عقب را هم زمان تعویض کنید.
  • برای جایگزینی لاستیک جدید منتظر نمایید تا لاستیک های قدیمی تمام عمر خود را گذرانده باشند و بعد به فکر تعویض آن ها باشید. هزینه خرید لاستیک جدید چندان رضایت بخش نیست اما با این حال ، رانندگی با تایرهای قدیمی که از طول عمر مفید آن ها خیلی وقت است گذشته ، ممکن است به شما و خانواده آسیب برساند و شما را در معرض خطر قرار دهد. بررسی ساییدگی و سایش آج لاستیک یکی از روش های تشخیص طول عمر تایرها می باشند و با بررسی سایش آج ها می توان فرا رسیدن زمان لاستیک های جدید را متوجه شد. با اندازه گیری عمق شیارهای تایر به کمک یک سکه از متناسب بودن میزان سایش تایر های خود به یک اندازه مطمئن شوید.

 


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0