فولکس واگن بیتل 82 ساله شد




کوتاه درباره ی فولکس واگن بیتل 

فولکس واگن بیتل  ( فولکس قورباغه ای ) 82 سال قدمت دارد که تا به امروز تولید آن سه بار  تکرار شده است . می توان گفت این اتومبیل قبل از نمایش گلف ام کی 1 پیشرو اصلی برای فولکس واگن بوده است . داستان اصلی فولکس واگن خیلی جالب است ،  زیرا در سال 1934 در کشور آلمان و در زمان آدولف هیتلرو توسط آن به عنوان یه ماشین مقرون به صرفه برای دولت نازی در نظر گرفته شد . اگرچه بلا بارنی پدر طراحی بیتل بود اما فردیناند پورشه آن را به دنیا معرفی کرد . از آنجا که معرفی آن در دوره جنگ جهانی دوم بود ، اولین نمونه بیتل طی بمب گذاری ، در کارخانه ای در اشتوتگارت از بین رفت و بعد از این اتفاق این کارخانه تحت نظارت انگلیس ها قرار گرفت و 20.000 ماشین برای ارتش انگلیس ساخت . گفته می شود تا سال 1945 بیشتر از هزار بیتل تولید و روانه ی بازار شده است.

با پایان جنگ جهانی دوم بیتل به دلیل مقرون به صرفه بودن ، جمع و جور بودن و همچنین قرار گرفتن موتور در عقب ماشین محبوبیت چشمگیری پیدا کرد . در ابتدا موتور با 25 اسب بخار تولید می شد که بعد از دوره ی جنگ به 36 اسب بخار و سپس به 40 اسب بخار تغییر کرد. تا سال 1954 ، یک میلیون ماشین از خط تولید آن کارخانه خارج شد. ذات نمادین بیتل بود که به طراحی 356s  کمک کرد و بعدها به افسانه پورشه 911 تبدیل شد که همه می شناسیم و دوستش داریم.

در اواخر دهه 60 ، دیزنی فیلم یدر سال 1968 و در سطح جهانی به بازار عرضه کرد که این خودروی در آن ایفای نقش می کرد. داستان این فیلم درباره یک فولکس سفید مسابقه ای با شماره  53 روی کاپوتش بود که به بیتل یک هویت نمادین بخشید . در دهه 70 بیتل از فورد مدل T پیشی گرفت تا پرفروش ترین خودروی آن زمان باشد . تولید بیتل تا ژوئن 2003 ادامه داشت ، فولکس واگن به دلیل رقابت شدیدتر از اتومبیل های جدید ، تصمیم به پایان دادن تولید بیتل گرفت و در جولای همان سال آخرین مدل آن را تولید کرد . در پایان حدود 21.5 میلیون بیتل  تولید شد.

درسال 1998 ، بیتل بعد از 60 سال اولین ارتقا خود را انجام داد ، بخش عمده ای از فرم محصول شکل مدرن به خود گرفت . متاسفانه بیتل جدید مدل VW موتور  115 اسب بخری ، 2 لیتری را به جلوی ماشین انتقال داد . در سال 2011 شاهد تولید مجدد بیتل با نام جدید A5 شدیم که تا جولای 2019 با این نام به فروش رفت . بسیاری از افراد معروف مثل : هایدی کلوم ، هیو جکمن ، ایوان مک گرکور و کریس پرت از صاحبان پر افتخار بیتل بودند.

موفقیت اصلی بیتل در دهه 70 بود . سرنوشت فولکس واگن در آن زمان با Golf MK1 در هم تنیده شده که در نهایت ، بیتل رقابت با فناوری مدرن را از دست داد  و دلیل اصلی آن هزینه های اضافی برای به روز رسانی بیتل بود .تولیدهای جدید فولکس به فروش خوبی رسید اما هرگز به سطح محبوبیت بیتل نرسید . پس از این همه محبوبیت  ، اما زمان این فرا رسیده تا بیتل استراحت کند . فولکس واگن هنوز می تواند با آنچه که بیتل به دست آورد سرش را بالا نگه دارد .  باگ فقط یک ماشین مقرون به صرفه نبود بلکه نماد یک فرهنگ بود . جالب است بدانید سایز لاستیک بیتل 165/80R15 می باشد.


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0