روش صحیح انبار کردن تایر





نحوه نگهداری صحیح تایرها در انبار

با تغییر فصل ، شاید لازم باشد به فکر تعویض لاستیک فصلی خود باشید.چه به لاستیک های زمستانی روی بیاورید و چه به لاستیک های تابستانی ، مهم است که به نحوه نگهداری لاستیک های سالم خود بیاندیشید. زمانی که لاستیک برای مدت طولانی بدون حرکت انبار می شود، رها شدن گاز داخل آن اتفاقی خطرناک است. در نتیجه لاستیک ها باید طوری نگهداری شوند که لایه های کائوچوی درون آنها خشک نشود. اگر این اتفاق بیافتد لاستیک ترک میخورد و دیگر قابل استفاده نمی باشد. قبل از خرید لاستیک ، دانستن نحوه نگهداری لاستیک ها پس از جدا کردن آنها از خودرو ضروری است. در واقع ، مهمتر از آنی است که تصور می کنید اگر لاستیک های خود را به درستی نگهداری نکنید ، ویژگی و ظاهر آنها می تواند تغییر کند و باعث کوتاه شدن عمر آنها گردد و حتی دیگر قابل استفاده نباشند. ما اگر از آنها به درستی مراقبت کنید، طول عمر لاستیک افزایش میابد و در هزینه های شما نیز صرفه جویی خواهد می شود. این مطلب را بخوانید تا از لاستیک های خود بیشترین بهره را ببرید:

در اینجا چند توصیه برای انبار کردن تایرها داریم که با هم مروری بر آنها می کنیم:

قبل از انبار کردن لاستیک را تمیز کنید

لاستیک ها پس از استفاده کثیف می شوند. گل ولای، گرد وغبار، سنگ ریزه و آلاینده های دیگر ممکن است روی لاستیک وجود داشته باشد. تمیز کردن لاستیک کار ساده ای است. به  یک سطل مخلوط آب و صابون و یک برس تمیزکننده نیاز دارید. به خوبی رینگ و لاستیک را تمیز کنید و سپس بگذارید خشک شود. 

استفاده نکردن از مواد شیمیایی برای تمیز و براق شدن لاستیک

لاستیک ها به هیچ عنوان نیز به براق شدن قبل از نگهداری ندارند. ترکیبات استفاده شده در ساخت تایر برای مقاومت در برابر ترک خوردن ازن و سایر عوامل استرس زای محیطی فرموله شده اند. استفاده از چنین محصولاتی می تواند مانع افزایش طول عمر لاستیک شما شود و به سرعت به آنها آسیب بزند.

لاستیک را داخل کیسه قرار دهید

وقتی لاستیک کاملا تمیز و سپس خشک شد، در یک کیسه ی بزرگ مثل کیسه ی زباله قرار دهید. سعی کنید هنگام گره زدن و یا وکیوم کردن هوا داخل کیسه نباشد.  هوا را تا حد ممکن از کیسه خارج کنید (از جاروبرقی استفاده کنید) و آن را با چسب ببندید. محیط هوا باعث کاهش تبخیر روغن از ترکیبات لاستیکی می شود. اینکار حمل و نقل و نگهداری لاستیک ها را راحت تر کرده و باعث می شود بدون آلودگی و گرد و غبار باقی بمانند و آسیب نیز نبینند.

از آفتاب پرهیز کنید و لاستیک ها را در مکانی مناسب قرار دهید

اشعه ماورا بنفش و گرمای خورشید می توانند لاستیک را خراب کنند. محل نگهداری لاستیک شما باید در جایی باشد که آنها را از تابش مستقیم آفتاب دور نگه دارد. مثلا زیرزمین جای مناسبی برای نگه داری لاستیک می باشد. لاستیک ها هرگز نباید در هوای آزاد ، حتی در زیر یک پوشش محافظ نگهداری شوند. آنها را در فضایی خنک ، خشک ، با تهویه متوسط  و البته دور از آفتابنگهداری کنید. 

از قرار دادن لاستیک ها در کنار دستگاه های برقی و مواد شیمیایی خودداری کنید

ماده شیمیایی شماره یک شما برای جلوگیری از مصرف: ازن.این مخصوصاً به لاستیک آسیب می رساند.موتورهای الکتریکی که از برس تماسی استفاده می کنند ، ازن تولید می کنند.این می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • ژنراتور
  • کمپرسور
  • پمپ مخزن و ...
  • حلال ها
  • رنگ ها
  • سوخت ها و ...

لاستیک ها را در چه حالتی قرار دهید

  • لاستیک ها را به حالت ایستاده قرار دهید.

  • آنها را در کنار یکدیگر قرار دهید.

  • آنها را روی قلاب آوزان  یا در یک قفسهقرار دهید.

بهترین گزینه ایستادن قرار دادن آنها به صورت عمودی است ، زیرا فشار کمتری را به لاستیک وارد می کند. اگر باید آنها را روی هم قرار دهید ، سعی کنید خیلی زیاد به لاستیک ها فشار نیاورید چون شما می خواهید از آسیب رساندن به لاستیک ها جلوگیری کنید. یکی دیگر از گزینه های عالی برای قرار دادن لاستیک ها ، آویختن آنها از قلاب یا نگهداری در قفسه است.


لاستیک ها خنکی را دوست دارند

سعی کنید لاستیک ها را در محیطی خشک و بدون رطوبت ولی خنک نگهداری کنید. به هیچ عنوان لاستیک را در فضای باز انبار نکنید. چراکه هر نوع شرایط آب و هوایی روی لاستیک ها تاثیرگذارند.

لاستیک را سبک کنید

اگر میخواهید تعدادی لاستیک (ذخیره کنید حتما رینگ آن را جدا کنید و فقط خود لاستیک ها را به طور جداگانه انبار کنید. با انجام همین چند روش می توانید لاستیک هایی سالم داشته باشید تا در صورت نیاز مجدداً از آنها استفاده کنید.


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0