اسپرت کردن رینگ و لاستیک




اسپرت کردن لاستیک

امروزه خرید لاستیک سایز پهن و بزرگ کردن سایز رینگ مرسوم شده است که اصطلاحا به آن اسپرت کردن ماشین گفته میشود. انتخاب سایز مناسب لاستیک برای این کار بسیار حائز اهمیت است. در اکثر اوقات افراد طبق مد روز سایز لاستیک خودروی خود را تغییر میدهند. چراکه از نظر این افراد انجام این کار ظاهر ماشین را زیبا تر میکند. همچنین برخی معتقدند که بزرگ کردن سایز رینگ و لاستیک ماشین را قدرتمند تر نشان میدهد. به اصطلاح خودرویی ها،خودرو عضلانی به نظر میرسد.

در این انتخاب مواردی مثل قطر تایر و چسبندگی آن باید در نظر گرفته شود. تغییر سایز لاستیک میتواند بر سیستم ترمز ABS  و میزان ساییدگی لاستیک اثر بگذارد.

کارشناسان فنی خودرو معتقدند رینگ و لاستیک های پهن یا به اصطلاح عام ((اسپرت)) زیبایی خاصی به خودرو می دهد اما همین لاستیک پهن باعث خشکی حرکت و فرمان می شود. از دیگر معایب انجام این کار بالا رفتن مصرف سوخت میباشد. باید در نظر داشته باشیم که این کار هزینه بر نیز میباشد.

استفاده از رینگ و لاستیک پهن در زمستان اصلا توصیه نمیشود. این کار باعث عدم پایداری بر روی برف میشود. این لاستیک‌ها با توجه به سطح اتکای وسیعی که دارند مانند یک چوب اسکی عمل می‌کنند و بر روی برف حرکت می‌کنند. البته طراحان لاستیک با تغییراتی که در نحوه طراحی عاج‌ها انجام داده‌اند این مساله را تا حدی کنترل کرده اند.

اگر بخواهیم این موضوع را از نظر فنی بررسی کنیم، باید بگوییم که انجام این کار توصیه نمیشود و برای خرید لاستیک بهتر است که سایز استاندارد لاستیک خودرو حفظ شود. ولی اگر کسی تمایل به انجام این کار دارد حتما باید سایزهای مورد نظر را بررسی کند و با آگاهی کامل این کار را انجام دهد.


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0