راهکارهای کاهش مصرف سوخت در تابستان




راهکارهای کاهش مصرف سوخت در تابستان

راهکارهای کاهش مصرف سوخت در تابستان

با توجه به تعطیلات تابستان و افزایش سفر در این فصل گرم بهتر است با ایمنی بیشتر و اطمینان کامل از آسیب ها و مشکلات رانندگی در گرما اقدام به حرکت نمایید. یکی از واردی که بهتر است برای رانندگی در فصل گرما به یاد داشته باشید مصرف سوخت خودرو است که میتوان با رعایت چند نکات ساده در فصل گرم تابستان ،مصرف سوخت خود را کاهش بدهید.

1.        از باد لاستیک خود مطمئن شوید

لاستیک هایی که کم باد می شوند مقاومت غلتشی بیشتری در جاده دارند. این بدان معناست که با هر کیلومتر پیموده شده، لاستیک های شما اصطکاک و مقاومت غلتشی بیشتری ایجاد می کنند و مصرف سوخت را افزایش می دهند. با بادکردن و تنظیم صحیح لاستیک ها، می توانید مسافت پیموده شده بنزین خود را تا 3 درصد بهبود ببخشید.

2.      تعویض منظم روغن خودرو

روغن خودرو را به صورت منظم چک کنید، زیرا در صورت نشت روغن و روغن سوزی میزان مصرف سوخت خودرو افزایش می یابد. اگر هم روغن خودرو کم باشد، ممکن است به موتور خودرو در مرور زمان آسیب بزند.

3.     با احتیاط برانید

رانندگی تهاجمی مانند سریع شتاب گرفتن و ترمز های ناگهانی و شدید می تواند مسافت پیموده شده بنزین در بزرگراه ها و جاده های شهری افزایش دهد. در نتیجه رعایت سرعت مجاز سبب کاهش مصرف سوخت میشود. رانندگی آرام و با ثبات هم امنیت شما را تامین میکند و هم نیاز شما را به بنزین زدن و ماندن در صف طولانی پمپ بنزین کم میکند.

4.       موتور را خاموش کنید

در موقعیت هایی که ماشین بیش از چند دقیقه پارک شده است، موتور خود را خاموش کنید. هنگامی که موتور خودرو روشن و بی حرکت قرار گرفته است، یک و نیم لیتر سوخت در ساعت مصرف می کند.

5.      سرعت خود را کاهش دهید

هر زمان که بیش از 80 کیلومتر در ساعت رانندگی می کنید، مصرف سوخت شما به سرعت افزایش می یابد.

6.      تهویه هوا را در سرعت های کم، خاموش کنید

راه اندازی سیستم تهویه هوا خودرو عامل اصلی مصرف سوخت در هوای گرم است. بنابراین، اگر هدف شما کاهش بنزین است، در این صورت می بایستی تهویه هوا را کم کنید. در هنگام رانندگی با سرعت های کم و یا ایست موقت بهتر است شیشه های خود را پایین بیاورید و در سایه پارک کنید تا خودرو خنک بماند.

7.      بار اضافی خودرو را کم کنید

اگرباربند دارید آن را تنها در صورت لزوم نصب کنید. باربند باعث افزایش وزن خودرو میشود. ترجیحا وقتی سفری در پیش دارید از باربند استفاده کنید. در صورت حمل بار اضافی و بیش از وزن تعیین شده باعث می شود مصرف سوخت خودرو افزایش یابد.

8.      خرید لاستیک مناسب برای کاهش مصرف سوخت

لاستیک ها با توجه به طرح گل، آج و شیارها از انواع بسیاری برخودار هستند و این تنوع ممکن است مستقیما روی مصرف سوخت خودرو تاثیر بگذارد. تنوع و پیچیدگی تایرها خرید لاستیک را برای بسیاری از افراد مشکل ساز می کند. از همین رو بهتر است هنگام خرید مجموعه جدیدی از تایرها با کمک یک کارشناس و یا فروشگاه های تخصصی لاستیک با اطمینان از موارد ذکر شده اقدام به خرید نمایید. تایرهایی که بر روی کاهش مصرف سوخت خودرو تاثیر میگذارند اصطلاحا تایرهای اکونومیک نامیده می شوند.

9.       خودرو خود را به موقع بررسی کنید

اجازه دهید همانطور که شما از سفر تابستانه لذت میبرید، خودروی شما نیز لذت ببرد. لاستیک ها را مرتبا بررسی کنید. آب رادیاتور را چک کنید. روغن های مورد نیاز خودرو را به موقع تعویض کنید. اینها تنها چند نکته از چندین نکته است که باید برای داشتن خودرویی سالم رعایت کنیم.


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0