ساخت کارخانه بازیافت تایرهای قدیمی جهت به دست آوردن موادی سازگار با محیط زیست




بازیافت لاستیک

شرکت GDTs در استرالیا  برای برخورد با میلیاردها لاستیک قدیمی تشکیل شد . یک تکنولوژی جدید که بدون گاز گلخانه ای لاستیک ها را به کربن ، روغن و فولاد  تبدیل می کند. طبق توافق نامه ای جدید ، بودجه ای تا 100 میلیون دلار برای راه اندازی  این کارخانه در سطح امریکا مشروط به موفقیت در این عملکرد در نظر گرفته شده است . Trevor Bayley مدیرعامل شرکت GDTs کسی بود که در ایالات متحده این توافق نامه را امضا کرده است . وی گفته است : امریکا مانند بیشتر کشور های دنیا ، مشکل دفع تایرهایی  را داشت که به بیش از 250 میلیون حلقه در سال می رسد اما این تعداد در استرالیا به 25 میلیون حلقه در سال می رسد ، این در حالی است که تعداد این تایرهای قدیمی در کل جهان بیش از1.5 بیلیون حلقه در سال می باشد.

با توجه به حجم زیاد لاستیک های قدیمی و دفع آنها در محیط زیست ، راه حلی که ما برای این مشکل ارائه داده ایم این تایرهای قدیمی را به مواد با ارزشی تبدیل می کند ، به عنوان مثال : روغنی که تولید می شود دارای گوگرد کم است که در بنزین ، دیزل ، سوخت جت و سایر فرآوره های نفتی می توان استفاده کرد ، کربن تولید شده محصولی با درجه بالاست که به عنوان کربن سیاه پتانسیل گسترده ای را برای فروش دارد . کربن یکی از پرکاربردترین مواد شیمیایی در جهان است که در بسیاری از محصولات اعم از لاستیک ، پلاستیک ، رنگ ها ، فیلتراسیون آب ، جوهر چاپگر ، الکترود ، گرافن ، خمیردندان ، مواد آرایشی از جمله : خط چشم ، ریمل مژه و ابرو ، لاک ناخن ، سایه چشم ، رژ گونه و رژ لب استفاده می شود.

همچنین مش تقویت شده از فولاد و مهره های لاستیک را می توان به طور کامل در لاستیک های جدید استفاده و یا به راحتی آ ن را بازیافت کرد. وی همچنین ادامه داد : در استرالیا ، ما در حال برنامه ریزی هستیم ، تا 12 ماه دیگر کارخانه خود را در غرب وارن در والس جنوبی تاسیس کنیم  که برای آن ،  همه ی مصوبات لازم دولت را دریافت کرده ایم و هزینه پیش بینی شده برای این پروژه 20 میلیون دلار در نظر گرفته شده است .

ما در سراسر استرالیا سایر سایت های بالقوه دیگری مانند : ژئولونگ ، واگا ، کولی ، گلادستون و الیزابت که به عنوان مکان های برای احداث این کارخانه ها می باشد را در نظر گرفته ایم  تا 30% از 25 میلیون لاستیک قدیمی را که در استرالیا دفع می شود کنترل کنیم. با کار شبانه روزی ، هر کارخانه به صورت میانگین 19000 تن لاستیک در سال را بازیافت می کند . هر لاستیک اتومبیل معمولی  10 کیلوگرم وزن دارد که 4 لیتر روغن ، 4 کیلو کربن و 2 کیلو فولاد تولید می کند . لاستیک کامیون 70 کیلوگرم وزن دارد که 27 لیتر روغن ، 28 کیلو کربن و 15 کیلو فولاد تولید می کند . لاستیک کامیون کمپرسی بزرگ 4 تن وزن دارد که 1.6 تن کربن ، 0.8 تن فولاد و 1500 لیتر روغن در اختیار ما قرار میدهد.

انتظار می رود که هر کارخانه نیاز به 15 نیروی کار داشته باشد اما در مرحله ساخت و جمع آوری لاستیک های قدیمی به تعداد نیروی بیشتری نیاز است . این روند بازیافت تایرها توجه دنیا را به خود جلب کرده که منجر به ایجاد توافق نامه اخیر برای 5 کارخانه در افریقای جنوبی با ارزش بیش از 50 میلیون دلار شده است. بنابراین جای تعجب نیست که با استقبال اکثر کشورها از جمله : ژاپن ، تایلند ، کانادا ، امریکا ، پاکستان و هند روبرو شود .  بیلی در پایان گفت : آنچه که ما انجام دادیم یک موفقیت جهانی است و ما باور داشتیم که با گذشت زمان تکنولوژی ما ابزاری برای بازیافت لاستیک های قدیمی در سراسر جهان خواهد بود.


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0