گاهی اوقات در رانندگی ما هم مقصریم!




گاهی اوقات ما هم مقصریم!

 

انسان جایز الخطاست.درسته؟! این جمله را خیلی میشنویم. ولی بیایید کمی منصفانه نگاه کنیم. بعضی اوقات ما آگاهانه خطر میکنیم، که این خیلی جایز نمیتواند باشد. پس همیشه نباید اشتباهاتمان را گردن بقیه یا شرایط بیاندازیم. در رانندگی هم به همین ترتیب است. ما خیلی از اصول اولیه و راحتی که میتوانیم رعایت کنیم را رعایت نمیکنیم. به مرور برخی از این اصول میپردازیم:

1.تنظیم کردن آیینه ها: آیینه های بغل و آیینه ی پشت برای دکور طراحی نشده اند. وجود این دو آیینه بسیار اهمیت دارد به طوری که شما بدون داشتن آنها یا تنظیم نبودن آنها قادر به درست پارک کردن، دنده عقب رفتن و تعویض لاین نخواهید بود. تنظیم نبودن آیینه ها میتواند یکی از عوامل تصادف باشد. پس سعی کنید اولین کاری که پس از سوار شدن ماشینتان انجام میدهید همین باشد.

2.استفاده از راهنما: در واقع راهنمای خودرو نقش اطلاع رسانی دارد. یعنی این پیام را به خودروی عقبی شما میدهد که من میخواهم به راست یا چپ گردش داشته باشم. رعایت همین مسئله باعث میشود تا رانندگان عقبی شما بدانند که چه عکس العملی باید نشان دهند. نکته ی مهمی که گاهی اوقات فراموش میشود خاموش کردن راهنماست. در صورت روشن ماندن راهنما رانندگان دیگر شاید گمراه شوند و فکر کنند که شما هر آن شاید گردش داشته باشید.

3.چراغ زرد، سرعت کم: همه ی ما میدانیم که چراغ زرد به معنای آهسته راندن است، نه گاز دادن و سرعت گرفتن. ولی متاسفانه برخی از رانندگان با دیدن این چراغ پای خود را روی پدال گاز میگذارند. مطمئن باشید که ارزش جان شما و حفظ امنیت جانی شما از رد کردن این چراغ بسیار بیشتر است.

4.ترمز ناگهانی نکنید: همه ی ما این کار را کرده ایم. در حال رانندگی در یک خیابان هستیم و دنبال جای پارک میگردیم که ناگهان یک جای خالی میبینیم. همون لحظه پا روی ترمز میگذاریم بدون اینکه فلشری بزنیم یا حداقل سرعت خود را کم کنیم. این عامل اکثر اوقات باعث برخورد ماشین ها میشود.

5.از چراغهای ماشین استفاده کنید: معمولا رانندگی در شب دشوار تر از رانندگی در روز میباشد. رانندگی در تاریکی نیاز به آمادگی و تسلط بیشتری دارد. اهمیت مسئله ی رعایت فاصله در شب دوچندان میشود. در شب چراغهای خودرو به کمک شما می آیند و دید شما را بهتر میکنند. پس همیشه سعی کنید از سالم بودن این چراغها اطمینان داشته باشید. نور بالا، نور پایین و چراغ مه شکن از جمله چراغهای مهم و پرکاربرد هستند. نور بالا برای شرایطی است که شما به هیچ عنوان دیدی ندارید و ماشین دیگری نیز در جاده نیست. نور پایین، پرکاربردتر میباشد و هیچ مشکلی برای خودروهای مقابل ایجاد نمیکند. و در آخر نیز چراغ مه شکن: مه شکن برای استفاده در سرعت پایین و رانندگی در شرایط آب و هوایی بارانی و یا مه آلود طراحی شده اند.


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0