اسلیک و سمی اسلیک





لاستیک های اسلیک و سمی اسلیک

تایر اسلیک

تایرهای اسلیک (slick) تایرهای مخصوص مسابقه هستند. این تایرها بیشتر در مسابقات فرمول ۱ و درگ کاربرد دارند. همانطور که در عکس مشاهده می کنید این نوع از تایرها هیچ طرح آجی (گل) ندارند و کاملا صاف می باشند. از ویژگی های بارز تایر اسلیک میتوان به چسبندگی بالای آنها اشاره کرد.

علت چسبندگی بالا و نرم بودن اسلیک ها میزان کائوچوی بیشتری است که در تولید آنها به کار برده شده است. این تایرها بدون آج در برابر افزایش بار و افزایش دما بسیار مقاوم بوده و به راحتی تغییر حالت نمیدهند. تایرهای اسلیک را به هیچ عنوان روی ماشین های سواری معمولی نصب نمی کنند ، زیرا این لاستیک ها فقط برای رانندگی در سرعت ها بالا و مسابقات طراحی شده اند.

اگر خودرو خود را فقط در پیست اتومبیلرانی و در شرایط خشک می رانید ، لاستیک های اسلیک مناسب شما هستند. این لاستیک ها با لاستیکهای روزمره ی شما متفاوت هستند ، زیرا همانطور که گفته شد فاقد هر نوع الگوی آج در سطح تایر هستند و از یک ترکیب لاستیکی بسیار چسبناک و نرم ساخته شده اند.

این تایرها در مسیر مسابقات و در دما و شرایط مناسب از نظر رانندگی، عملکرد بهتری نسبت به لاستیک های معمولی دارندآنها شتاب بهتری را در سرعت و جاده های مارپیچ برای رانندگان فراهم می کنند و اینها همه به این دلیل است که این نوع تایرها در مقایسه با لاستیک های معمولی سطح تماس بیشتری با جاده دارند. لاستیک های اسلیک در شرایط سرما عملکرد خوبی ندارند و هرچه مسیر گرمتر باشد عملکرد بهتری را از خود ارائه می دهند.

فقط به این نکته توجه داشته باشید که بعد از یک دوره استفاده از این لاستیک ها به دلیل خاصیت چسبندگی بالای آنها باید سطح تایر را از قطعات و یا تکه های آسفالت و سنگ که روی سطح جاده به تایر گیر می کنند و می تواند بر تعادل و عملکرد لاستیک شما تأثیر بگذارد ، تمیز کنید.


چرا نمی توانید از لاستیک های اسلیک برای استفاده روزمره استفاده کنید؟

چرا نمی توانید برای کارایی بیشتر فقط از لاستیک های اسلیک برای رانندگی روزانه خود استفاده کنید؟ استفاده از لاستیک های اسلیک (نرم و صاف) فقط در مسیر مسابقات خشک و دمای مطلوب ، عملکردی خوبی را ارائه می دهند .در حالی که لاستیک های معمولی همه کاره هستند و به خوبی بروی آسفالت  و جاده های خشک ، مرطوب ، برف ، گلی و سنگ ریزه قابلیت حرکت دارند.

آکواپلنینیگ

لاستیک های اسلیک فاقد هر نوع آج هستند و با خیس شدن مسیر تقریباً چسبندگی آنها بسیار پایین می آید. قرارگیری لاستیک روی سطحی از آب ، منجر به پدیده ای به نام Aquaplaning (آب پیمایش) می گردد که باعث می شود لایه ی نازکی از آب در تماس با جاده و سطح لاستیک به جهت نبود آج باقی بماند واین امر باعث می شود که لاستیک های اسلیک در شرایط جاده ای خیس تعادل خود را از دست دهند و لیز بخورند.

تایر سمی اسلیک

نوع دیگری از تایر های اسلیک وجود دارند که نام آنها سمی اسلیک (semi slick) یا همان نیمه صاف است. استفاده از این نوع لاستیک برای ماشین های بسیار حرفه ای سواری ممانعتی ندارد. برخلاف مدل اسلیک که هیچ آجی روی آن وجود نداشت، روی این لاستیک آج دیده میشود ولی نه به طور کامل. همانند لاستیکی که در تصویر زیر میبینید. رانندگی نرم و با ثبات در سرعت بالا از ویژگی های اصلی سمی اسلیک ها میباشد. به علت آج نیمه ای که دارند بهتر است در زمستان و یا در هوای بارانی از آنها استفاده نشود چراکه امکان لیز خوردن روی جاده وجود خواهد داشت.



در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0