چند نکته در مورد لاستیک زاپاس!





نکاتی مهم درباره ی لاستیک زاپاس

بعضی از رانندگان فکر می کنند که تایرهای زاپاس نیز مانند تایرهای دیگر خودرو عمل می کنند. در صورتی که این تصور کاملا اشتباه است و همانطور که لاستیک های اصلی خودرو نیاز به مرقبت دارند لاستیک زاپاس نیز باید مرتباً بررسی شوند.

در مرحله ی اول مهم است که بدانید چه نوع لاستیک یدکی برای خودروی خود دارید.دو نوع لاستیک زاپاس موجود است: که یکی با سایز جمع و جورو دیگری باسایز اصلی .

از آنجا که یک لاستیک زاپاس راه حل ماندگار نیست، باید هنگام رانندگی به چند نکته توجه داشته باشید:

  • شما نباید بیش از 80 کیلومتر در ساعت با لاستیک زاپاس رانندگی کنید.
  • در صورت امکان از رانندگی در آزادراه خودداری کنید.
  • سرعت خود را حفظ کنید.
  • در خط سمت راست خیابان یا جاده بمانید تا ماشین های دیگر بتوانند از کنار شما عبور کنند.

 5 نکته مهمی که باید در مورد تایر زاپاس خود بدانید

اگر با لاستیک پنچر مواجه شدید ، می توانید آن را با یک لاستیک زاپاس جابجا کنید ، رانندگی با تایر زاپاس تنها یک راه حل موقت است. اگر از لاستیک زاپاس خود به طور طولانی مدت و بیش از حد استفاده نمایید، ممکن است در جاده با طیف وسیعی از مشکلات روبرو شوید.

اگر با لاستیک پنچر مواجه شدید چه باید بکنید؟

اگر صدای ضربه یا ضربه ای را که از خودرو می آید می شنوید ، ممکن است لاستیک شما پنچر شده باشد. آرامش خود را حفظ کنید ، فلاشرهای اضطراری خودرو را فعال کنید ، سرعت را کم کرده و به کنار جاده بکشید. در صورت امکان ، وسیله نقلیه خود را به داخل پارکینگ ببرید در غیر اینصورتتا جایی که می توانید به سمت راست بکشید.

به یاد داشته باشید ، رانندگی با لاستیک پنچر خطرناک است و می تواند در طولانی مدت به خودرو شما آسیب برساند. همچنین شما و سایر رانندگان را در معرض تصادف یا تصادف قرار می دهد. بنابراین ، هنگامی که با یک لاستیک پنچر مواجه می شوید ، از جاده خارج شوید تا بتوانید تایر زاپاس را زیر آن نصب کنید .

عمر لاستیک زاپاس چقدر است؟ و چقدر می توانید با تایر زاپاس رانندگی کنید؟

مدت زمانی که می توانید با تایر زاپاس رانندگی کنید به خود لاستیک دارد، البته می توانید قبل از نیاز به تعویض لاستیک خود تا حدود 80 کیلومتر را با آنها رانندگی کنید. لاستیک های زاپاس همانطور که گفته شد دو نوع هستند، لاستیک زاپاس هم سایز با لاستیک هایی است که در حال حاضر زیر خودروی شما وجود دارد. دیگری لاستیک های باریک و جمع و جور هستند و طوری طراحی شده اند که در صندوق عقب خودرو شما به راحتی جا می شوند. این لاستیک ها معمولاً حدود 80 تا 120 کیلومتر در ساعت را دوام میاورند. در هنگام استفاده از این لاستیک ها نباید با سرعت زیاد رانندگی کرد و توجه داشته باشید اگر از لاستیک زاپاس کوچک و فشرده استفاده میکنید ، میزان فشار باد لاستیک باید 60 PSI  باشد. در غیر این صورت عدم میزان بودن باد لاستیک باعث بروز مشکل برای راننده در شرایط اضطراری خواهد بود.

تا چه اندازه سرعت برای لاستیک زاپاس مناسب است ؟

50 مایل در ساعت سریع ترین سرعتی است که باید با تایر زاپاس رانندگی کنید. اگرچه استثنائاتی وجود دارد که سازنده می گوید اما این کار خطر انفجار را افزایش می دهد ، به خصوص اگر قبلاً از تایر زاپاس استفاده شده باشد. بنابراین ، باید سعی کنید سرعت خودرو را زیر  80 کیلومتر در ساعت نگه دارید تا زمانی که بتوانید تایر زاپاس خود را تعویض کنید و برای خرید لاستیک زاپاس جایگزین اقدام کنید. 

به نکات زیر توجه کنید:

  1. لاستیک یدکی را باید سالم نگهداری کنید :  لاستیک خودروی شما نیاز به تعمیر و نگهداری دوره ای دارد ، شما باید وضعیت لاستیک زاپاس خود را به طور منظم ارزیابی کنید. برای انجام این کار ، باید فشار تایر زاپاس خودرو را هر بار که لاستیک های دیگر را چک می کنید ، بررسی کنید.
  2. لاستیک یدکی ممکن است نیاز به تعویض داشته باشد: لاستیک زاپاس ممکن است نیاز به تعویض داشته باشد ، حتی اگر تا به حال از آن استفاده نکرده باشید. در بیشتر موارد ، لاستیک یدکی خودرو باید تقریباً هر هشت سال یکبار تعویض شود. دفترچه راهنمای خودرو شما می تواند جزئیاتی در مورد چگونگی تعویض لاستیک زاپاس خودرو ارائه دهد.
  3. لاستیک زاپاس ممکن است چراغ های هشدار دهنده خودرو شما را فعال کند: هنگامی که یک لاستیک زاپاس را زیر خودروی خود نصب کرده و با آن شروع به رانندگی می کنید ، ممکن است خودروی شما چراغ های هشدار دهنده ترمز و سیستم ترمز ضد قفل (ABS) را فعال کند. با مشاه ده ی چنین شرایطی نگران نباشید و به رانندگی ایمن خود ادامه دهید. بعد از رسیدن به مقصد ، بلافاصله لاستیک زاپاس را با لاستیک معمولی و سالم خود تعویض کنید.

  4. لاستیک زاپاس باید به درستی تعویض شود، اگر در مورد نحوه تعویض تایر پنچر شده با لاستیک زاپاس آشنایی ندارید، می توانید با مراجعه به وب سایت هایپرتایر این کار را به آسانی انجام دهید.

اگر هنگام تعویض لاستیک پنچر شده اشتباه کنید و سعی کنید خودرو را با لاستیک نامناسب نصب کنید ، می توانید خود و دیگران را در معرض خطر قرار دهید. اگر برای تعویض لاستیک پنچرشده مشکل دارید حتما به مقاله ی چگونگی تعویض لاستیک پنچر شده در وب سایت هایپرتایر مراجعه نمایید.

به یاد داشته باشید که یک لاستیک زاپاس بسیار مهم است و شما همیشه باید آن را در خودروی خود نگه دارید تا اگر دچار پنچری لاستیک شدید ، از آن برای رسیدن به جایی که می خواهید استفاده کنید.



در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0