• یکی از برندهایی که در سال های اخیر به محبوبیت زیادی دست پیدا کرده است، لاستیک واریور است که با بهره گیری از مواد با کیفیت، فناوری پیشرفته و دانش فنی یکی از تایرساز های برتر دنیا برند میشلن، طراحی و تولید شده است.
  • رانندگی در هوای بارانی و جاده های لغزنده، خطرناک است و می تواند یکی از سخت ترین موقعیت هایی باشد که راننده با آن مواجه می شود که خوشبختانه با آمادگی و حواس جمعی و اطمینان از سالم بودن تجهیزات خودرو در لحظه می توان از این امر جلوگیری کرد.
  • شاخص بار تایر یک عدد اختصاص داده شده است که مربوط به حداکثر وزنی است که یک تایر می تواند به طور ایمن تحمل کند.

شرایط استفاده از گارانتی لاستیک خودرو


همیشه درمورد اهمیت لاستیک در خودرو صحبت کرده ایم. داشتن لاستیک هایی سالم به شما در داشتن یک رانندگی ایمن و لذت بخش بسیار کمک می کنند. اما گاهی ممکن است ایراد داشتن و سالم نبودن لاستیک پیش از خرید شما اتفاق افتاده باشد که قابل رویت نبوده و شما بعد از مدتی رانندگی متوجه آن شده باشید.

مفهوم نقاط قرمز و زرد روی دیواره لاستیک خودرو چیست ؟


همانطور که می دانید روی دیواره ی هر لاستیکی، یکسری اعداد و حروف انگلیسی درج شده است که در مقاله های متعددی درباره ی آنها صحبت کرده ایم. بطور مثال پیش از این در مقاله علائم درج شده روی دیواره لاستیک ، درباره سایز لاستیک ، نوع و ساختار لاستیک ، شاخص بار و شاخص سرعت لاستیک ، تحمل بار اضافی لاستیک ، تاریخ تولید لاستیک ، شاخص دما، شاخص سایش و شاخص چسبندگی آن توضیح داده ایم.

آفرود چیست و لاستیک های مناسب آفرود کدامند ؟


آفرود ، کلمه ای که این روزها و در سال های اخیر اسم آن را زیاد می شنویم. اما شاید خیلی از ما اطلاعات کافی و کاملی از آن نداشته باشیم. با شنیدن کلمه ی آفرود اولین نکته ای که به ذهنمان می رسد ، خودروهای شاسی بلند و حضور در رمل های کویر است. اما باید گفت که آفرود فقط در این کلمه خلاصه نمی شود و مفهومی گسترده تر دارد که در ادامه درباره ی آفرود و آفرود سواری و خودروها و لاستیک های مناسب آن با شما صحبت خواهیم کرد.

دو لاستیک جدید از گودیر


کمپانی گودیر خبری از تولید و عرضه دو لاستیک جدید در سال ۲۰۱۹ را منتشر کرد که بر طبق آن در سال ۲۰۱۹ دو لاستیک جدید به بازار عرضه خواهد کرد. یک لاستیک ویژه زمستان که در بهار ۲۰۱۹ در بازار عرضه می‌شود و لاستیک دوم ایگل اکسیلارت که در اواخر بهار ۲۰۱۹ در بازار قابل خرید است.

علل لرزش خودرو


لرزش درخودرو از چند جهت مشکل‌ساز است و لرزش در خودرو باعث هدر‌رفتن انرژی می‌شود برای اطلاعات بیشتر مطالعه بفرمایید

عیوب رایج جلوبندی خودرو


به قطعات و لوازم قسمت زیرین جلوی خودرو جلوبندی گفته می‌شود که وظیفه تعلیق یا هندلینگ خودرو در چاله‌ها، دست‌اندازها و پیچ‌های جاده را بر عهده دارد.

نصب و بالانس لاستیک و بالانس درجا


تعادل مناسب لاستیک و چرخ از نظر ایمنی خودرو بسیار مهم است. هدف از توازن لاستیک ها توزیع وزن به طور مساوی در تمامی تایرها است. می توان گفت چرخ هایی که بالانس نیستند، می توانند باعث ایجاد ارتعاشات در هنگام رانندگی شوند. همچنین باعث سایش زودرس اجزای سیستم تعلیق و فرمان ، قطعات چرخان و لاستیک نیز شوند.

تفاوت تایر ران فلت با تیوبلس


لاستیک های تیوبلس، با ورود جسم برُنده، دیگرهوا از آن خارج نمی شود و خود جسم خارجی به عنوان درپوشی برای جلوگیری ازخروج هوای داخل تایرعمل می کند.

مزایا و معایب استفاده از باد نیتروژن در لاستیک


دیگر میدانیم که تنظیم بودن فشار باد لاستیک چقدر مهم است تنظیم بودن باد لاستیک باعث کاهش خیلی ازهزینه ها می شود و در نهایت باعث ایمنی بالاتر نیز می شود. چند سالی است که در کشورما نیز استفاده از گاز نیتروژن به جای باد معمولی رواج پیدا کرده است.

تغییر سایز رینگ و تاثیرات آن بر عمکرد خودرو ؟


این روزها خیلی از رانندگان بر این باورند که افزایش سایز رینگ و لاستیک اتومبیل، در افزایش قدرت مانور و فرمان‌پذیری آن بسیار موثر است، برخی نیز این کار را به منظور اسپرت کردن خودرو و افزایش زیبایی آن انجام می‌دهند.

میزان فرمان


هنگامي كه فرمان خودرو تنظيم باشد، مسير حركت وسيله نقليه كاملا به ‌صورت مستقيم و در امتداد جهتي كه راننده انتخاب مي‌كند قرارمي‌گيرد اما عوامل مختلفي باعث مي‌شوند تا فرمان از حالت ميزان بودنش خارج شود.

مراحل معاینه ی فنی خودرو


مراحل معاینه ی فنی خودرو را بدانید

  • قبلی
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • بعدی
مقایسه 0