ریسک تصادفات را پایین بیاوریم!




ریسک تصادفات را پایین بیاوریم

اغلب تصادفات که رخ میدهند ناشی از خطاهای انسانی است. حتی امکان وقوع آن برای رانندگان حرفه ای هم وجود  دارد. پس امری اجتناب ناپذیر است که گاهی نمیتوان مانع آن شد. با رعایت اصول زیر میتوان ریسک وقوع آن را کاهش داد.

هشیار باشید : داشتن تمرکز در رانندگی بسیار حائز اهمیت است. از شرایط اطراف خود با خبر باشید. هیچ وقت خواب آلوده رانندگی نکنید. قبل از شروع به حرکت مقصد را تعیین کنید.

فاصله ی ایمنی را رعایت نمایید : وقتی فاصله  خود را با ماشین مقابل یا حتی کناری تان رعایت کنید قدرت مانور بیشتری در هنگام وقوع حادثه خواهید داشت. اصطلاحا به این مسئله قانون سه ثانیه گفته میشود.

آب و هوا را چک کنید : امروزه دیگر همه تلفن همراه مجهز به اینترنت داریم، پس لطفا همیشه قبل از حرکت آب و هوا را چک کنید تا آمادگی کامل برای رانندگی در جاده داشته باشید.

با رانندگان دیگر در ارتباط باشید : از سیگنال های مختلف خودرو استفاده کنید. برای مثال هنگام تغییر مسیر حتما از راهنما استفاده کنید. و یا هنگام توقف از چراغ هشدار یا چشمک زن استفاده نمایید.

تدافعی رانندگی کنید: همیشه آماده ی دفاع از خودتان باشید. گاهی اوقات حوادث غیرمنتظره رخ میدهد که با رعایت نکات فوق و آگاهی از آنها میتوانیم از جان خود و سرنشینان خودرو دفاع کنیم.


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0