پلاس سایزینگ!




پلاس سایزینگ

همه رانندگان و طرفداران ماشین میدانند که بزرگ کردن سایز لاستیک کاری بسیار محبوب و پرطرفدار است. اما اینکه چقدر افزایش سایز باید داشته باشیم بسیار مهم است. به این کار اصطلاحا پلاس سایز کردن میگویند.

وقتی شما لاستیک خودرو را پلاس سایز میکنید شاهد ارتقای عملکرد خودرو در فرمانپذیری در جاده های خشک، چسبندگی بیشتر و از همه بارز تر و مشخص تر ظاهری زیبا را برای  راننده ایجاد میکند. قبل از اینکه روشهای انجام این کار را توضیح دهیم به پلاس زیرو میپردازیم. همانطور که در تصویر زیر میبینید پلاس صفر همان لاستیک فابریک کارخانه است.یعنی همان سایز استاندارد.

با دو مثال شروع میکنیم:

1-

سایز تایر استاندارد 13/70/175  مجموع رینگ و لاستیک در این سایزدایره ای به قطر 23 اینچ محسوب میشود

سایز پلاس 1 +1( : 14/60/185 ( در مجموع دایره ای به قطر 22.9 اینچ ایجاد مینماید )

همین طور که میبینید اگر بخواهیم یک سایز افزایش دهیم. سایز رینگ یک سایز، سایز پهنا یک سایز و سایز ارتفاع فاق نسبت به رینگ دو سایز پایین آمده است.

 

هایپرتایر 

2-

سایز استاندارد لاستیک : 175/70/13

سایز پلاس 2 (+2) : 195/50/15

نکته ی مهم اینجاست که ارتفاع کلی مجموع سایز تایر و رینگ باید با سایز اصلی برابر باشد. یعنی که باید تناسب بین سایزاستاندارد و سایز بزرگ شده حفظ شده باشد و در نهایت محیط دایره فرضی شامل رینگ و لاستیک نباید با سایز استاندارد تفاوت زیادی داشته باشد. در صورت عدم رعایت این تناسب علاوه براختلال درعملکرد کیلومتر شمار خودرو و تاثیر منفی بر سیستم تعلیق و ترمز موجبات استهلاک قوای محرکه نیز فراهم خواهد شد و در مجموع رانندگی ریسکی خواهد شد.

سه برابر کردن سایز خیلی رایج نبوده و معمولا توصیه نمیشود. چراکه میتواند آسیبی جدی به خودرو وارد کند. ولی در صورت تمایل دقیقا مانند فرمول های بالا عمل میکنیم. 


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0