این لاستیک نفس می کشد!




لاستیکی که نفس می کشد

میتوان گفت که امروزه همه ی شرکت های مطرح جهان به دنبال تولید سبزهستند. هر کدام ازاین شرکت ها روی یک ایده ی سبز کارمیکنند. دلیل اصلی این امرهم توجه روزافزون به بحث مسئولیت اجتماعی می باشد. صنعت لاستیک سازی هم از این امرمبرا نیست.

گودیر توانسته با طراحی تایرمفهومی جدیدش درصدر اخبار داغ این صنعت قرار بگیرد. نام این تایرخارق العاده "اکسیژن" می باشد. از این تایر کاملا سبز درنمایشگاه ژنو امسال رونمایی شد. گودیر بر این باوراست که این لاستیک میتواند آغاز کننده ی فصلی نو برای این برند جهانی باشد.

"اکسیژن" اکسیژن تولید میکند. مکانیزم و مواد تشکیل دهنده ی این لاستیک بسیار خاص وجالب است. این لاستیک"NPT " یعنی بدون باد است و در لایه های درون این لاستیک از گیاه خزه استفاده شده است. این خزه ها رطوبت سطح جاده و هوا را جذب می کنند. از دی اکسید کربن تغذیه کرده و بعد اکسیژن تولید میکنند.

از ویژگی های دیگر این لاستیک، قدرت جذب انرژی فتوسنتز است.این لاستیک از طریق فتوسنتز چراغها و سنسورهای درون خودرو را روشن نگه میدارد. اکسیژن کاملا هوشمند می باشد و نکته ی جالب اینکه این لاستیک قابلیت اتصال به Li-Fi (ارتباط بی سیم نوری) و همین طور"IOT" یا همان اینترنت اشیا را دارا می باشد. از طریق اینترنت اشیا خودروها میتوانند با هم و با سطح جاده ارتباط برقرار کنند. در طراحی اکسیژن از پرینت 3 بعدی استفاده شده است.در این پرینت 3 بعدی از پودر لاستیکهای بازیافتی استفاده شده است.


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0