لاستیک تاریخ مصرف گذشته نداریم




 گرانی انواع لاستیک خودروهای سواری، باری و تجاری موجب گلایه مالکان این خودروها شده است. با د‌اود سعادتی‌نژاد- رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک، روغن، فیلتر، پنچرگیران و فیلترسازان تهران- گفت‌وگو کرده‌ایم.

میزان تولید و واردات لاستیک چگونه است؟
در زمینه لاستیک‌های خودروهای سواری پرتیراژ اکنون اکثر نیاز بازار از طریق تولید داخل تامین می‌شود اما واردات برخی لاستیک‌های خودروهای سواری با حذف ارز نیمایی متوقف واکنون قیمت آن در بازار به چندین برابر افزایش یافته است. در مورد لاستیک‌های خودروهای داخلی اکنون 80درصد نیاز بازار از طریق تولید داخل تامین می‌شود و فقط لاستیک‌هایی که تکنولوژی یا قالب‌های ساخت و قالب آنها را نداریم باید وارد شود. تنها 30درصد نیاز بازار به انواع لاستیک‌خودروهای تجاری و باری شامل انواع لاستیک خاوری، اتوبوس و کامیون از طریق یک شرکت تولید‌کننده داخلی تامین و 70درصد آن با ارز4200تومانی وارد کشور می‌شود. 

توزیع لاستیک تاریخ مصرف گذشته داریم؟
لاستیک تاریخ مصرف گذشته نداریم؛ چرا که در مورد لاستیک‌های وارداتی با توجه به فرایند ثبت سفارش و واردات، امکان ورود لاستیک تاریخ مصرف گذشته وجود ندارد. ممکن است برخی لاستیک‌های بی‌کیفیت یا قاچاق چینی از طریق مرزنشینی یا توسط برخی کامیون‌ها وارد و در برخی مقاطع به بازار عرضه شده باشد یا برخی لاستیک‌های دپوشده بی‌کیفیت در انبارها را با قیمت پایین به مشتریان عرضه کرده باشند. در زمینه لاستیک تولید داخل نیز با توجه به حجم تولید و نیاز بازار،  امکان ماندگاری و دپوی این لاستیک‌ها در انبار و انقضای تاریخ آن وجود ندارد.

آیا هنوز هم لاستیک‌سواری به نرخ دولتی عرضه می‌شود؟
براساس مصوبه کارگروه تنظیم بازار هر متقاضی می‌تواند در طول سال 2حلقه لاستیک خودروی سواری را با ارائه برگ سبز همنام با کارت ملی از فروشگاه‌های نمایندگی رسمی تولید‌کنندگان دریافت کند  اما عرضه لاستیک وارداتی سواری که قبلا با ارز نیمایی وارد و با قیمت مصوب سازمان حمایت عرضه می‌شد، به‌دلیل حذف ارز نیمایی واردات آن از بهار امسال، متوقف شده است و این نوع لاستیک در بازار به نرخ آزاد عرضه می‌شود.

منبع: همشهری


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0