توزیع حواله تایر خودرو با نرخ دولتی در نمایشگاه صنعت لاستیک




/اختصاصی/رئیس مرکز تحقیقات صنایع لاستیک خبر داد:

توزیع حواله تایر خودرو با نرخ دولتی در نمایشگاه صنعت لاستیک

پرشین خودرو: همزمان با برگزاری سومین نمایشگاه صنایع لاستیک، قرار است حواله تایر خودرو با نرخ دولتی به بازدیدکنندگان از این نمایشگاه ارائه شود.

سعید تقوایی رئیس مرکز تحقیقات صنایع لاستیک ایران، در گفت وگو با خبرنگار پرشین خودرو، با اعلام این خبر گفت: در سومین دوره نمایشگاه بین المللی زنجیره تامین صنایع لاستیک، تولیدکنندگان مواد اولیه، تولید کنندگان ماشین آلات صنعت تایر، شرکت های فنی مهندسی و شرکت های دانش بنیان فعال در صنعت تایر، حضور دارند.
وی با بیان اینکه شرکت های خارجی فعال در زنجیره تامین صنعت تایر حضور پر رنگی در این نمایشگاه داشته اند، افزود: هدف از برگزاری سومین دوره نمایشگاه این است که نهاده هایی که در زنجیره ارزش قرار گرفته اند را در یک مجموعه گرد هم آوریم تا با انجام مذاکرات بتوانیم بهترین بهره برداری را از دستاوردهای زنجیره ارزش صنعت تایر داشته باشیم.
رئیس مرکز تحقیقات صنایع لاستیک ایران گفت: مرکز تحقیقات هر ساله نمایشگاه زنجیره ارزش را با حضور تمام اجزای این زنجیره برگزار و در هر دوره اهدافی را برای خود تبیین می کند که در دوره جدید یکی از مهمترین اهداف این نمایشگاه، افزایش کیفیت و ارتقای کیفی صنعت تایر است.

تقوایی در ادامه به برنامه های سومین نمایشگاه بین المللی زنجیره تامین صنایع لاستیک پرداخت و ادامه داد: با توجه به اینکه همایش ملی صنعت تایر امسال برگزار نمی شود، کارگاه ها و دوره های آموزشی را در حاشیه نمایشگاه برگزار می کنیم.
وی افزود: برنامه ریزی برگزاری این دوره ها به صورتی انجام شده است که تریبونی برای شرکت های خارجی و داخلی حاضر در زنجیره تامین فراهم شود تا این شرکت ها بتوانند به صورت تخصصی با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند ضمن اینکه با توجه به فراگیری حوزه تایر، حضور عموم افراد در این کارگاه ها و دوره های آموزشی آزاد خواهد بود.
تقوایی به جایگاه ویژه بازیافت تایر در زنجیره ارزش تایر اشاره کرد و گفت: بازیافت تایر بخش مهمی از صنعت تایر است به طوری که در بسیاری از کشورها تا 70 درصد از تایرهای تولید شده بازیافت می شود و به صورت سوخت یا مواد اولیه تولید تایر مورد استفاده مجدد قرار می گیرد.
وی تصریح کرد: آمار کمتر از 7 درصدی بازیافت تایر در کشور نشان می دهد که ما در این حوزه ضعف داریم و باید کارهای بسیاری برای جبران این ضعف انجام دهیم.

رئیس مرکز تحقیقات صنایع لاستیک، از نگاه ویژه سومین نمایشگاه بین المللی زنجیره تامین صنایع لاستیک به مقوله بازیافت خبر داد و گفت: موفقیت در حوزه بازیافت تایر نیازمند ورود نهادهای دولتی و حاکمیتی به این مقوله مهم است.

دکتر تقوایی در پایان تاکید کرد: بسیار مهم است که این بحث در سازمان محیط زیست و وزارت صمت جدی گرفته شود و صندوق حمایت از بازیافت سازمان محیط زیست فعال تر عمل کند تا تولیدکنندگان نیز بتوانند جایگاهی برای بازیافت در صنعت تایر در نظر بگیرند.

یادآور می شد که پیش از ظهر امروز سومین نمایشگاه بین المللی زنجیره تامین صنایع لاستیک در هتل المپیک تهران افتتاح شد و این نمایشگاه تا 19 دی ماه جاری و از ساعت 9 صبح تا 16 عصر پذیرای علاقمندان است.

منبع خبر : https://bit.ly/2FvVSmD


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0