لاستیک سفید




لاستیک سفید

 

همانطور که می دانید ماده اصلی برای ساخت لاستیک یا تایر، کائوچوست.

رنگ طبیعی کائوچو سفید است و با توجه به اینکه عنصر اصلی در ساخت لاستیک کائوچو می باشد، قاعدتا رنگ لاستیک باید سفید باشد، اما سوال اینجاست چرا لاستیک سفید نیست؟

در فرایندِ تولید لاستیک افزودنی های شیمیایی زیادی به کائوچو اضافه می شود. یکی از این مواد شیمیایی "کربن بلک" یا همان "دوده" نام دارد. افزودن این ماده شیمیایی به کائوچو باعث تغییر رنگ آن می شود، علاوه بر این دوده باعث افزایش ماندگاری و مقاومت لاستیک هم می شود.

جالب است بدانیم استفاده از دوده در فرایند ساخت لاستیک به اوایل دهه 1900 برمی گردد. زمانی که کمپانی Binney & Smith، همان کمپانی مخترع مداد شمعی هایی با برندِ تجاریِ Crayola، استفاده از بلک کربن خود را به شرکت تولید لاستیک Goodrich پیشنهاد داد و دقیقا از همان تاریخ تایرهایی تولید شد که دیگر سفید نبودند. حجم تقاضا برای استفاده از لاستیک های سیاه به دلیل محبوبیت این رنگ و همین طور کیفیت بالاتر آنها به سرعت افزایش پیدا کرد.

لازم به ذکر است که کمپانی Binney & Smith بعد از مدتی به تولید لوازم تحریر روی آورد و بعد از عرضه ی اولین محصول خود، مداد شمعی های Crayola، به Crayola LLC تغییر نام داد.


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0