چرا ماشین جوش می آورد؟!




چرا ماشین جوش می آورد

 

وقتی وارد فصل تابستان می شویم جوش آوردن ماشین به مسئله ای رایج تبدیل میشود به خصوص در شهر پرترافیکی مثل تهران که ما در آن زندگی میکنیم.اگر به طور مستمر حواسمان به رادیاتور خودرو باشد این مشکل به وجود نمی آید. پس برای جلوگیری از وقوع چنین مشکلی باید یک سری از مراقبت ها را انجام دهیم. اول اینکه باید بدانیم رادیاتور نقش اصلی را در خنک کردن سیستم ماشین ما ایفا میکند. زمانی که این سیستم به درستی کار نکند فشار داخلی مایع خنک کننده کاهش می یابد و جوش می آورد. وقتی ماشین جوش می آورد در رادیاتور حباب هایی ایجاد میشود حال اگر این گرما از ماشین خارج نشود موتور جوش می آورد و دما به مرحله ی بحرانی میرسد.

تمیز کردن رادیاتور و خالی کردن آب آن به طور مرتب باعث کاهش احتمال وقوع این مسئله میشود. محلول هایی در بازار وجود دارد که این کار را انجام میدهند. شما میتوانید آن را خریداری نموده و با رعایت نکات زیر از آن استفاده کنید:

1 – ابتدا بگذارید رایادتور و موتور خنک شود، مایع تمیز کننده را نباید به آب داغ اضافه کنید.

2- آب رادیاتور را تخلیه کنید.

3- دریچه خروجی رادیاتور را ببندید و محتویات این قوطی را در رادیاتور بریزید سپس به آن آب اضافه کنید.

4- موتور را روشن کرده و بگذارید به مدت 10 دقیقه کار کند.

5- آنگاه رادیاتور را با آب آنقدر شستشو دهید که آب آن زلال شود.

گرچه آب عامل اصلی خنک کننده ی سیستم ماشین میباشد ولی گاهی اوقات این مایع به تنهایی کافی نمیباشد. اکثر ماشین ها نیاز به آب و محلول شیمیایی مثل ضد یخ دارند. که باعث میشود تا سیستم خنک کننده ماشین در دماهای مختلف بتواند واکنش مناسب را داشته باشد. پس از جوش آوردن خودرو باید سریعا آن را متوقف کرده و خودرو را بدون خاموش کردن بگذارید چند لحظه ای در حالت درجا کار کند. در این راستا اولین اقدام پس از متوقف کردن خودرو، ریختن آب روی بدنه رادیاتور، برای کاهش دمای آن است. البته باید توجه کرد که آب باید روی بدنه رادیاتور ریخته شود، نه روی موتور، زیرا ریختن آب روی موتور ممکن است موجب ترک خوردگی بدنه آن شود. پس از خنک کردن بدنه رادیاتور، لازم است حدود ۲۰۰ متر خودرو را حرکت داد تا برخورد جریان هوا با رادیاتور خیس موجب کاهش سریع تر دمای آن شود. به دلیل حرارت بالای سیستم خنک کننده درزمان جوش آوردن خودرو، باید با احتیاط کامل نسبت به اقدامات ذکر شده اقدام نمود تا از خطرات احتمالی پیشگیری به عمل آید.

 


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0