باتری به باتری




باتری به باتری

استارت میزنید...روشن نمی شود! دوباره امتحان می کنید...باز هم روشن نمیشود. یعنی ماشین باتری تمام کرده است. اصطلاح باتری به باتری را تقریبا همه شنیده ایم. ولی آیا میدانید این کار چگونه انجام می شود؟ در اینجا با هم این فرایند را بررسی می کنیم:

 

در ابتدا باید بدانیم به چه چیزهایی احتیاج داریم. اول از همه به یک ماشین سالم که باتری اش کاملا شارژ باشد نیاز داریم. دومین وسیله ی مورد نیاز کابل های مربوط به این کار می باشد. این کابل مخصوص چهار سر دارد. که دوتای آن برای ماشین سالم و دوتای دیگر برای ماشین ناسالم استفاده می شود. رنگ گیره های این کابل قرمز و مشکی میباشد.

شروع میکنیم. هر دو ماشین را در کنار هم یا مقابل هم با فاصله ی نیم متری قرار می دهیم. کاپوت ماشین را بالا زده و سوئیچ های دو ماشین را در میبندیم. حال به سراغ باتری می رویم. باتری خودرو دارای دو قطب مثبت و منفی می باشد. کابل قرمز مخصوص قطب مثبت و کابل مشکی مخصوص قطب منفی است. پس با توجه به رنگ کابل، گیره ی کابل را به دو سر باتری ناسالم یا همان بدون شارژ وصل میکنیم و بعد از آن همین کار را با خودرو ی سالم انجام میدهیم. حالا وقت جان گرفتن دوباره ی باتری است. ماشین سالم را استارت بزنید و بگذارید کار کند. اکنون باتری بدون شارژ کم کم در حال شارژ شدن است.

چنانچه با رعایت تمامی اصول این کار، باتری باز هم شارژ نشد اصطلاحا باتری کاملا تمام شده است. و متاسفانه چاره ای جز خرید باتری جدید برای خودرو شما وجود نخواهد داشت.


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0