کاربرد های تایر فرسوده




صنایع ساختمانیپوشش بام ساختمان ها و عایق ساختمانی، توليد چسب درزگير، كانال های هوا، زیر فرش ها، پوشش سطح زمين بازی بچه ها، به منظور افزایش امنيت در هنگام بازی می توان كفپوش ها را با استفاده از خرده های تایر تهيه كرد.

صنایع توليد لاستيك و پلاستيك: فوم های قابل انعطاف، پوشش استخرها، تخت كفش، تسمه نوار نقاله

صنایع خودروسازی : توليد تایر، روكش كاری تایر، كفپوش و گلگير خودروها، نوار دور درب و شيشه خودروها، انواع واشر، سيستم های ترمز اصطكاكی، سپرهای ضربه گير خودرو

 صنایع دریایی: ضربه گيرهای اسكله و لنگرگاه ها،  شناور دریایی، كفپوش های غير لغزنده

ورزش: پوشش زمين های ورزشی دوميدانی، گلف و تنيس، ميادین اسب دوانی

دامداری و كشاورزی و آبرسانی: سيستم های آبرسانی كشاورزی و شلنگ های لاستيكی، گلدان های لاستيكی، ظروف تغذیه دام، انواع فنس های محوطه سيلوهای حبوبات و استفاده از كفپوش های لاستيكی با مجرای تعبيه هوا كه آب آن نفوذ كند، در اسطبل ها و گاوداری ها.

علاوه بر مواد بالا، لاستيك ها یكی از بهترین منابع سوخت و انرژی هستند. تایرها دارای درصد بسيار بالایی از كربن هستند كه به آنها قابليت سوخت سریع و درجه حرارت بسيار بالایی می دهد. مهمترین استفاده تایرها بعنوان سوخت در كوره های سيمان است. بررسی ها نشان می دهد انرژی موجود در 242 ميليون حلقه تایر فرسوده برابر با انرژی 12 ميليون بشكه نفت است. با توجه به موضوعات مطرح شده و همچنين اهميت مقطعی از رده خارج كردن خودروهای فرسوده و با توجه به اینكه سوزاندن و یا دفن تایرها دارای آثار مخرب زیست محيطی است در ميان تمام راه های مطرح شده برای رهایی از زباله های لاستيكی، مهمترین و سالمترین و به صرفه ترین راه  بازیافت آن ها می باشد. زیرا نه تنها به محيط زیست لطمه ای وارد نمی كند، بلكه از مصرف بسياری از منابع و سوخت های فسيلی جلوگيری می كند و باعث صرفه جویی در انرژی می شود. علاوه بر آن توليد محصولات بازیافتی در ایران به دليل ارزانی كارگر، آب و انرژی می تواند سود صد در صد داشته باشد.


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0