انواع سطح جاده




انواع جاده

آسفالت

 یکی از رایج ترین مواد مورد استفاده در ساخت و ساز های جاده ای آسفالت میباشد که از سال 1920 استفاده از آن مرسوم شد. در این روش از ساخت جاده، یک لایه آسفالت روی یک سطح شنی با ضخامتی مشخص ریخته میشود. از مزایای اصلی این ترکیب کم هزینه بودن آن است. همچنین جاده های آسفالتی صدای کمتری ایجاد میکنند. اما آسفالت، گزینه ی مناسبی برای حفظ محیط زیست نمیباشد.

بتن

بتن مخلوطی از سیمان با شن و ماسه و آب است. این ماده نیز یکی دیگر از انتخاب ها برای ساخت جاده میباشد. از بتن بیشتر برای ساخت جاده های محلی استفاده می شود. از مزایای اصلی بتن طول عمر زیاد آن است. از معایب آن نیز میتوان به هزینه ی بالای نگهداری اشاره کرد.

کامپوزیت

کامپوزیت ترکیبی از آسفالت و بتن میباشد. از این ماده برای بازسازی جاده ی موجود استفاده میشود.

بازیافت

سه روش مختلف برای بازیافت سطوح آسیب دیده راه ها وجود دارد، خراشیدن سطح راه و بازیافت سرد و گرم در محل و مرمت عمیق. درروش خراشیدن ، سطح راه را با عمق کم تراشیده وسپس آن را با لایه ای جدید از آسفالت ترمیم مینمایند، هر دو روش بازیافت سرد و گرم، بر پایه ی قیر در درجه دماهای مختلف برای بازسازی جاده مورد استفاده قرار میگیرند. روش مرمت عمیق شامل خرد کردن آسفالت موجود و افزودن مواد نگهدارنده و سایر افزودنی ها به منظور اصلاح ساختار است. در بازسازی راه های بتنی پس از خرد نمودن بتن و جدا کردن فلزات از آن خرده سنگ های بدست آمده به عنوان مواد پایه برای تولید آسفالت جدید مورد استفاده قرار میگیرد.

سنگ فرش

کاربری این نوع از جاده معمولا برای مکان هاییست که ترافیک نداشته باشد.


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0