نکاتی که پیش از آغاز سفرهای نوروزی باید رعایت کنید




نکات مهمی که پیش از سفر باید دانست

مسافرت های نوروزی در بین ما ایرانیان طرفداران زیادی دارد. بیشتر مردم از این تعطیلات استفاده کرده و اقدام به مسافرت های داخلی با خودرو شخصی خود می کنند. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم نکات مهمی را که پیش از سفر باید رعایت کرد یادآوری کنیم . الیته قطعاً خیلی از ما این نکات را می دانیم اما این مطالب برای یادآوریمان و آگاهی افرادی که تجربه سفر های طولانی با خودرو خود را نداشته اند مناسب است .

  • برنامه ریزی برای سفر

برای لذت بردن بیشتر از سفرتان برنامه ریزی کنید .

  1.  قبل از سفر مقاصد خود را مشخص و مسافت هایی که باید طی کنید را محاسبه کنید .
  2.  اگر در طول سفر قصد ماندن در هتل یا مراکز اقامتی را دارید پیش از شروع سفر برای رزرو آن اقدا کنید .
  3.  لیستی از مناطق دیدنی و گردشگری مقاصد خود تهیه کنید تا با برنامه ریزی ، زمان کافی برای دیدن آنها داشته باشید .
  4. لیستی از لوازم مورد نیاز شخصی خود ( با توجه به شرایط آب و هوایی مقصد ) تهیه کنید و براساس آن وسایل خود را آماده کنید تا از همراه کردن وسایل غیر ضروری خودداری کنید.
  • سرویس خودرو

شرایط سخت جاده و پیمودن مسیرهای طولانی با سرعت های بالا در طول مسیر می تواند ایرادات خودری شما را نمایان کند ،  پس حتما قبل از سفر برای کاهش خرابی و جریمه نشدن توسط پلیس آن را سرویس کامل کنید و معاینه فنی آن را دریافت کنید . مواردی که باید  پیش از سفر چک کنید : ( تنظیم باد لاستیک – تعویض روغن موتور – تست آج لاستیک – چک کردن فیلتر هوا – چراغ ها و راهنما – ترمزها – سیستم گرمایشی و سرمایشی – گیربکس – برف پاک کن ها -  آب برای شیشه شور – و غیره ... ) این موارد مهم ترین نکاتی بودن که قبل از شروع سفر باید چک شوند اما شما با مراجعه به مراکز مربوط به سرویس خودرو می توانید متوجه اشکالات دیگر خودرو خود شده و  اقدام به رفع آن کنید.

  • مدارک لازم

پیش از شروع سفر از کامل بودن مدارک شخصی و مدارک مربوط به خودروی خود اطمینان داشته باشید. مدارک شخصی مانند : کارت شناسایی ، شناسنامه و دفترچه بیمه و ... که حتما در شرایطی به آنها نیاز خواهد داشت همراهتان باشد . مدارک مربوط به خودرو مانند : گواهینامه ، کارت ماشین ، بیمه نامه ، کارت سوخت و ... نیز از مدارک مهم خودرو می باشد که باید همراهتان باشد ، پس حتما قبل از شروع سفر از کامل بودن آنها اطمینان حاصل فرمایید.

  • لوازم ضروری مربوط به خودرو

هر راننده ای این لوازم را باید در خودروی شخصی خود داشته باشد ،  که اگر در طول سفر در جاده دچار مشکلی شد ، امکان حل آن وجود داشته باشد . پس قبل از سفر آنها را آماده کرده و داخل خودروی خود قرار دهید.

( جعبه ابزار – جعبه کمکهای اولیه – لاستیک زاپاس - کیسه زباله – مثلث خطر شبرنگ – چراغ قوه – کپسول آتش نشانی – کابل باتری به باتری – اسپری پنچری – یدک کش – یخ شکن شیشه – زنجیر چرخ – بیل تاشو – ظرف آب برای آب خودرو – باربند - و غیره ... )

  • لوازم ضروری شخصی

به غیر از لوازم شخصی مانند : لباس ، وسایل مربوط به نظافت شخصی ، شما به لوازم دیگری در طول سفر  نیاز دارید .

  1. با توجه به شرایط آب و هوایی در ایام نوروز که متعادل نیست به غیر از لباس گرم ، همراه خود پتو نیز داشته باشید.
  2. پاوربانک و شارژر تلفن همراه
  3. نگهدارنده تلفن همراه ( البته شما هنگام رانندگی نباید از تلفن همراه خود استفاده کنید این را به یاد داشته باشد ) برای استفاده از GPS  و مسیریابی
  4. همراه داشتن آب آشامیدنی و خوراکی های سالم
  5. اگر بیماری یا مشکل خاصی دارید داروی مربوط به مشکل خود را همراه داشته باشد

بعد از خواندن این مقاله به مدت یکماه زمان دارید تا تمام این موارد را آماده و رعایت کنید . (هایپرتایر برای شما سالی پر از سلامتی و برکت و سفری بی خطر را آرزومند است .)


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0