اهمیت تکنولوژی و فناوری در صنعت لاستیک




اهمیت تکنولوژی و فناوری در صنعت لاستیک

 

الزامات و الویت هایی مثل قیمت مناسب، تولید با کیفیت و حفاظت ازمحیط زیست باعث شده اند تا تمرکز و دقت طراحان و تولیدکنندگان لاستیک بیشتر و بیشتر شود. تولیدکنندگان به آینده ی این صنعت بسیارامیدوارهستند و چشم انداز خوبی را برای آن پیش بینی میکنند. تغیرات و نوآوری های تکنولوژیک در هر صنعتی اهمیت دارد و همواره نقش پیش رونده ای را بر دوش داشته است. این نوآوری تکنولوژیک از هر نظر بر محصول نهایی تاثیر میگذارد.

با توجه به تحقیقات به عمل آمده چهار ماده نانومتری هستند که کاربرد فراوانی در صنعت لاستیک سازی پیدا کرده اند. چهار ماده موردنظر عبارتنداز: اکسیدروی نانومتری (NanoZnO)، نانوکربنات کلسیم، الماس نانومتری، ذرات نانومتری خاک رس.

با اضافه کردن این مواد به ترکیبات لاستیک، به دلیل پیوندهایی که درمقیاس اتمی بین این مواد و ترکیبات لاستیک صورت می گیرد، علاوه بر این که خواص فیزیکی آنها بهبود می یابد، می توان به افزایش مقاومت سایش، افزایش استحکام، بهبود خاصیت مکانیکی، افزایش حد پارگی و حد شکستگی اشاره کرد. در زیبایی ظاهری لاستیک نیز تأثیر گذاشته و باعث طافت، همواری، صافی و ظرافت شکل ظاهری لاستیک می گردد. همه اینها به نوبه خود باعث می شود که محصولات نهایی، مرغوب تر، با کیفیت بالا، زیبایی و در نهایت بازار پسند باشند و توانایی رقابت در بازارهای داخلی و جهانی را داشته باشند.


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0