آج لاستیک بخش دوم (لاستیک متقارن)




آج لاستیک بخش دوم 

الگوی آج متقارن رایج ترین نوع الگو است. لاستیک هایی با الگوی آج متقارن، بیشتر برای خودروهای سواری استفاده شده و برای خودروهایی با کارایی بالا مناسب نیستند و مورد استفاده ی چنین تایرهایی اغلب برای خودروهایِ تجاری است و از نظر اقتصادی به نفع افرادی است که  در فواصل زیادی رانندگی نمی کنند. این لاستیک دارای دنده های پیوسته یا بلوک های آج مستقل در سراسر سطح آج است و هر دونیمه تایر دارای الگوی یکسانی می باشد.

لاستیک هایی با الگوهای متقارن بیشترین انعطاف را بدون تاثیر بر عملکرد روزانه برای چرخش لاستیک به وجود می آورد. این لاستیک ها از قدرت هندلینگ خوبی و صدای کمتری برخوردار هستند. مقاومت چرخشی کم در این نوع تایرها باعث می شود مصرف سوخت پایین بماند و ماندگاری بیشتری داشته باشند با اینحال با شرایط متغییر جاده آنچنان سازگار نیستند. بنابراین، اگرچه الگوهای متقارن چسبندگی ثابتی را در جاده خشک ارائه می‌کنند، اما در شرایط مرطوب مانند سایر لاستیک‌ها موثر نیستند.

لاستیک های متقارن بر خلاف تایرهای جهت دار، می تواند در هر دو جهت نصب و استفاده شود چرا که شیارهای آن در تمام رویه لاستیک به صورت متقارن تکرار شده است.

لاستیک های متقارن به دلیل هزینه کمتر تولید، ویژگی های قابل اعتماد و سایش هماهنگ، قیمت بهتری دارند و ارزان تر از تایرهای دیگر موجود در بازار می باشند. آج های متقارن بسیار متداول هستند و به این دلیل که طرح گل های مستقل از هم دارند این امکان را فراهم می کنند که به طور متناوب در محورهای عقب و جلوی خودرو جابجا شوند.


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0