سومیتومو به کمک تکنولوژی از تایر برق تولید می‌کند




تولید برق توسط لاستیک 

فلسفه ماشین‌های الکتریک صرفه جویی در مصرف انرژی است. بنابراین خیلی طبیعی است که شرکتها و دانشمندان این حوزه در تلاش برای روش های نوین و نوآوری در زمینه یافتن منابع انرژی نو باشند. لاستیک سومیتومو در پی آن است که تایر‌های خود را طوری بسازد که بوسیله یک قطعه برداشت کننده انرژی، انرژی اصطکاکی آن را استفاده کند. این تحقیق توسط صنعت لاستیک سومیتومو که با تایر‌های فالکن خود بیشتر شناخته شده اند- با همکاری دانشگاه کانسای، از اوساکا، در حال انجام است. به جای جمع آوری و استفاده از الکتریسیته ساکن که لاستیک های معمولی همیشه تولید می‌کنند، ایده این تحقیق ایجاد لاستیک‌هایی است که الکتریسیته را به صورت فعال از تغیر شکل آج تایر در حال حرکت ایجاد می کند.

همانطور که در عکس مشاهده می‌کنید برداشت کننده انرژی یک جعبه کوچک است که داخل تایر گذاشته می‌شود.این قطعه از لاستیک و الکترود و فیلم شارژ شونده با بار منفی و مثبت تشکیل شده است.

وقتی که آج لاستیک تغییر شکل می‌دهد پایه ی برداشت کننده انرژی حرکت میکند و انرژی اصطکاکی  تولید می‌کند که پس از آن، این انرژی توسط دو سیم به برق تبدیل شده و منتقل می‌شود. هیچ ایده ای از اینکه چند مبدل و جذب کننده انرژی در هر تایر جاگذاری می‌شود و اینکه آنها چه تاثیری در بالانس تایر می‌گذارد نداریم. شاید این یک قطعه تمام چیزی باشد که شرکت در کل قسمت داخلی تایر قرار دهد. شاید تایرهای بدون هوا این فرایند را با ادغام الکترودها و فیلم ها آسان تر کنند زیرا ساختار این تایرها باعث خواهد شد که تماس آج‌ها با زمین بیشتر شود.آنچه در این مرحله بدست آمده این است که تایر‌ها میتوانند انرژی بیشتری تولید کنند در صورتیکه که مطمئن شوند میزان چسبندگی کاهش پیدا نمیکند، آنها همچنین میتوانند بخشی از انرژی ای که خودرو صرف مقاومت غلطشی می‌کند را نیز  برگردانند.

منبع:insideevs 


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0