کشیدگی فرمان




کشیدگی فرمان

به چپ به راست، به چپ به راست..... کلافه کنندست! این طور نیست؟ کشیدگی فرمان یا همان گیجی فرمان اتفاقیست که شاید برای هر راننده ای پیش بیاید. کشیدگی فرمان میتواند از علل مختلفی ناشی شود. این اتفاق در شرایط زیر بیشتر رخ میدهد. یکی در صورت بالانس نبودن چرخها، دوم بروز مشکل در سیستم ترمز خودرو و دیگری در حالت تنظیم نبودن فشار باد داخل لاستیک ها. بنابراین علت باید به دقت واکاوی شود. این مشکل نیز معمولا در سرعت های بالا و یا هنگام ترمز گیری نمود بیشتری دارد.

در وحله ی اول به سراغ بررسی فشار باد لاستیک ها میرویم. کم بادی یا پربادی لاستیک عاملی بسیار تاثیرگذار در کیفیت فرمان پذیری خودرو می باشد. فشار باد استاندارد لاستیک خودرو خود را میتوانید در دفترچه ی راهنمای خودروتان بررسی کنید. PSI شاخصیست که برای باد لاستیک در نظر گرفته شده است که میزان آن نباید بیشتر از 32 باشد. اگر فشار باد لاستیک به صورت مداوم زیاد یا کم باشد و در حالت استاندارد خود نباشد سیستم تعلیق خودرو نیز دچار مشکل می شود.

خب، حالا اگر با رفع این مشکل باز هم شاهد کشیدگی فرمان بودیم باید به سراغ بالانس و میزان فرمان کردن چرخها برویم. یک آپاراتی به راحتی میتواند تشخیص دهد که بین چرخها تعادل وجود دارد یا خیر. نتیجه بالانس؟ سواری ای نرم با فرمانپذیری عالی است.

و اما مورد آخراگر علت هیچ کدام از موارد بالا نبود سیستم ترمز باید چک شود. لنت ترمز مشکل دار، فرمان پذیری را مشکل میکند. همچنین از علتهای اصلی لرزش فرمان بروز ایراد در سیستم ترمز می باشد.


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0