خطرات بالارفتن سن تایر




تحقیقات نشان می دهد که هر چه سن لاستیک بالاتر رود تایر فرسوده تر و غیرقابل استفاده می شود.کائوچوی استفاده شده در تولید تایر بعد از مدتی قابلیت چسبندگی و کششی خود را از دست داده و به تدریج خشک و سفت میشود. همین خشک شدن و تغییراتی که در طول زمان باعث فرسوده شدن تایر میشود باعث به وجود آمدن ترک هایی روی سطح تایر یا حتی داخل تایر میشود.

اب و هوا و شرایط اقلیمی نیز روی عمر مفید تایر اثرگذار است. معمولا لاستیک ها در آب و هوای گرمسیری آسیب پذیرترهستند. به طور کلی گرما و رطووبت بیش از حد روی لاستیک اثر منفی دارد.

بسیاری از متخصصان صنعت لاستیک سازی طول عمر لاستیک را 5 سال و در شرایط خوش بینانه 6 سال تخمین زده اند. البته باید این نکته را در نظر داشته باشیم که نحوه ی استفاده از و نوع کاربری رانندگان از خودرو و لاستیک آن نیز نقش بسیار پررنگی در میزان طول عمر آن دارد. راننده ای که بی احتیاط رانندگی میکند و اصول اولیه مراقبت از لاستیک ها را رعایت نمیکند نباید توقع داشته باشد تا لاستیک های خودوئش طولانی عمر کنند. پس اگر میخواهیم رانندگی ای ایمن و بی استرسی داشته باشیم باید به تایر های خودرو خود نیز توجه کنیم چراکه بدون وجود آنها عملا خودرو حرکتی نخواهد داشت.


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0