آمپر چسباندن




وقتی خودرو آمپر می چسباند چه اتفاقی رخ می دهد ؟

آیا تا بحال کسی را دیده اید که از نظاره کردن دود از زیر و روی کاپوت اتومبیل در تابستان خوشحال باشد و در آن لحظه نترسیده باشد؟ جوش آوردن و آمپر چسباندن خودرو می تواند هر لحظه اتفاق بیفتد و این موضوع در شرایطی که هوا گرم است بیشتر اتفاق می افتد و اگر اقدامات احتیاطی و مناسب انجام نشود، ممکن است آسیب فراوانی بزند. گرمای تابستان لذت بخش است و همه ما آن را دوست داریم، اما باید بدانید در هوای گرم ممکن است خودروی شما به جوش بیاید و آسیب ببیند. بنابراین در شرایط گرم تابستان به خودرو خود کمک کنید تا در صورت بالا رفتن دما ، بتوانید آن را کاهش دهید. موتور بیش از حد گرم می تواند به خودرو آسیب برساند و ایمنی شما را نیز تهدید کند. همانطور که گفته شد؛ داغ شدن و جوش آوردن خودرو به دلایل مختلفی بستگی دارد که می توان با انجام چند روش ساده و آسان از خرابی دائمی آن جلوگیری کرد .

هنگام جوش آوردن خودرو باید چه اقداماتی صورت بگیرد؟

این مقاله به شما کمک می کند تا علت گرمای بیش از حد موتورها را متوجه شوید و  اقدامات لازم در صورت جوش آوردن خودرو در هنگام رانندگی را بیاموزید.

خوشبختانه در داخل خودرو علائم هشدار دهنده مبنی بر اینکه موتور ممکن است بجوشد وجود دارد و اگر بنا به هر دلیلی آمپر خودرو بالا رفت:

  1. اولین کاری که می کنید این است که خودرو را در جایی امن متوقف کنید. وقتی آمپر روی H و یا بالاتر از آن قرار گرفت، یعنی خودرو به شما این هشدار را می دهد که اوضاع خراب است. معمولا فکر می کنیم اولین کاری که پس از جوش آوردن خودرو باید انجام دهیم این است که ماشین را خاموش کنیم. اشتباه است! بگذارید ماشین درجا کار کند.
  2. با احتیاط و دقت کامل در کاپوت را بالا بزنید. به هیچ عنوان در رادیاتور را باز نکنید. (مراقب باشید در برابر تماس با بخار یا مایع محافظت کنید) و قبل از لمس هر چیزی منتظر بمانید تا موتور خنک شود. دمای رادیاتور در آن شرایط بسیار بالا است و با باز کردن در رادیاتور آب جوش به بیرون می پاشد که بسیار خطرناک است.
  3. همیشه بطری آب داخل ماشین داشته باشید. به کمکتان می آید. حالا مقداری آب روی رادیاتور بریزید تا دمای آن آرام آرام پایین بیاید. بعد از گذشت چند دقیقه هنگامی که موتور خنک شد ، از یک پارچه یا حوله ضخیم استفاده کنید تا درب رادیاتور را به آرامی باز کنید. برای جلوگیری از پاشیدن احتمالی بخار یا آب داغ ، صورت خود را دور نگه دارید. رادیاتور را بررسی کرده و در صورت نیاز آن را دوباره پر از آب کنید.( اگر میع ضد جوش دارید از آن استفاده کنید در غیر این صورت همان آب کافیست).
  4. حالا زمان چک کردن اوضاع است. قبل از رانندگی ، زیر خودرو را کاملاً نگاه کنید تا مطمئن شوید هیچ نشتی وجود ندارد. (در غیر صورت توصیه می شود اصلا رانندگی نکنید و از یک متخصص کمک بگیرید).
  5. پشت فرمان برگردید و به داشبورد خودرو نگاه کنید اگر سطح آب رادیاتور کافی بوده و عقربه ی مربوطه از H  فاصله گرفته بود یعنی دمای ماشین پایین آمده و می توانید با احتیاط دوباره حرکت کنید. در غیر این صورت خودرو را حرکت ندهید و با امداد خودرو تماس بگیرید.


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0