تایر مناسب خودروی پورشه




پورشه و پیرلی

همکاری لاستیک پیرلی و پورشه

پورش نخستین مدل اسپرت کوپه خود را با الهام پذیری از طراحی جاودانه فولکس بیتل (Volkswagen Beetle)، در سال 1948 میلادی تولید نمود. این خودروساز آلمانی دراواسط دهه 60 میلادی، مدل قدرتمند "911" را به بازار عرضه نمود و پس از آن، قدرت موتور تولیدات این خودروساز مطرح آلمانی روز به روز افزایش یافت. این امر سبب گردید نیاز به تایرهایی که بتوانند قدرت موتور را به جاده انتقال دهند بیش از هر زمانی دیگری، وجود داشته باشد.
اواخر دهه 60 میلادی، پورش نخستین خودروسازی بود که از پیرلی درخواست نمود لاستیک های مختص مدل های خود رابه صورت سفارشی طراحی و تولید نماید. دهه 80 میلادی نخستین تایرهای فابریک خودروساز پیرلی (Original Equipment) مختص پورش با علامت "N"روی دیواره نشانه گذاری گردیدند.

امروز پورشه و پیرلی به عنوان شرکای تجاری در کنار یکدیگر حضور دارند. در سال 2013 میلادی، پورشه، پیرلی را به عنوان برترین تامین کننده خود اعلام نمود. علاوه بر مدل های اسپرت، پیرلی برای مدل های شاسی بلند پورشه (SUV) نیز تایرهای سفارشی تولید می نماید. برای نمونه می توان به تایرهای خانواده عقرب پیرلی (Scorpion) اشاره نمود که با علامت "N0" روی دیواره نشانه گذاری می گردند. پیرلی برای مدل های پانامرا، کاین، ماکان، باکسترو 911 لاستیک های سفارشی تولید می نماید.


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0